2 C
București
luni, 18 noiembrie, 2024

Industria de transport avertizează că interzicerea camioanelor cu ardere prea devreme poate provoca un dezastru

Transportatorii nu sunt pregătiți pentru electrificare și cer mai mult timp

Producătorii de vehicule mari pe combustibil au avertizat parlamentarii că interzicerea prea devreme a vânzării camioanelor și autobuzelor cu motoare cu ardere ar putea pune în pericol industria rutieră de transport de marfă din Europa. O scrisoare deschisă recentă scrisă de industrie încurajează factorii de decizie să considere tehnologia motoarelor cu ardere ca fiind compatibilă cu obiectivele climatice ale UE, scrie Euractiv. Atâta timp cât combustibilii fosili sunt înlocuiți cu combustibili lichizi cu emisii scăzute de carbon și zero net, cum ar fi biocombustibilii și e-carburanții. În schimb, activiștii ecologici îndeamnă Comisia să elimine treptat vânzarea camioanelor cu motoare cu ardere cât mai repede posibil, favorizând trecerea la nivel de industrie la trenuri electrice și ecologice pe hidrogen. Vehiculele grele reprezintă aproximativ 2% din traficul pe drumurile europene și sunt responsabile pentru aproximativ 28% din emisiile din transportul rutier.

Se intenționează interzicerea diesel până în 2035

La rândul său, Comisia Europeană afirmă că orice tehnologie care poate îndeplini standardele de emisii convenite este binevenită. Cu toate acestea, se consideră că un obiectiv de 100% reprezintă o interdicție de facto a motoarelor cu ardere. Bruxelles a adoptat o atitudine din ce în ce mai fermă în ceea ce privește reducerea emisiilor din transportul rutier, făcând eforturi cu succes pentru interzicerea vânzării de mașini noi pe benzină și diesel până în 2035. Deși inițial controversată, propunerea Comisiei a fost adoptată ulterior de statele membre și de parlamentarii Parlamentului European în octombrie anul trecut. Un proiect al standardelor de emisii de CO2 pentru vehiculele grele obținut de EURACTIV sugerează că este puțin probabil ca Comisia să își repete obiectivul pentru 2035, optând în schimb pentru o trecere în 2040 la emisii de evacuare 100% fără CO2 cel mai devreme. Au apărut linii clare de luptă între industria carburanților și a transportului rutier de marfă, care se opun unei potențiale reduceri a motoarelor cu ardere. Și ONG-urile de mediu, care fac lobby asupra Comisiei să forțeze trecerea la vehicule curate până cel târziu în 2035.

Transportatorii nu sunt pregătiți pentru electrificare

Uniunea Internațională a Transporturilor Rutiere (IRU), un grup care reprezintă operatorii de transport rutier de marfă, a avertizat că sectorul camioanelor din UE nu este încă pregătit să adopte electrificarea completă. „Lanțurile logistice vitale care furnizează cetățenilor UE cu alimente, medicamente și alte produse esențiale nu ar trebui să facă obiectul unui salt incert în întuneric, care le-ar putea pune în pericol stabilitatea”, a declarat Raluca Marian, directorul de PR al IRU pentru UE. Una dintre principalele preocupări ale industriei este lipsa infrastructurii de încărcare în bloc. Până când obiectivele ambițioase ale punctelor de încărcare nu vor fi asigurate din punct de vedere legislativ, o trecere obligatorie la camioanele și autobuzele curățate ar fi prea riscantă.

spot_img
Latest news
știri