5.4 C
București
sâmbătă, 30 noiembrie, 2024

Zborurile spațiale comerciale devin din ce în ce mai frecvente

Se extinde turismul stratosferic cu capsule și baloane presurizate

Zborurile spaţiale comerciale devin din ce în ce mai frecvente, transmite CNBC, citat de Economedia.ro.

În ultimii ani, companii precum SpaceX, Blue Origin şi Virgin Galactic au început să transporte, contra cost, clienţi în spaţiu.

CNBC a vorbit cu trei start-upuri care se ocupă cu zborurile spațiale comerciale:

  • Zephalto din Franţa;
  • Space Perspective din Florida;
  • World View din Arizona.

Toate trei îşi propun să ridice turiştii în stratosferă folosind capsule presurizate şi baloane mari, pline cu gaz.

Plimbările cu balonul vor dura aproximativ 6 ore, dar nu vor duce pasagerii până în spaţiu

Majoritatea vor atinge altitudini de 15 până la 19 mile (24 până la 30 de km) deasupra suprafeţei Pământului. Mai mult, acestea vor zbura într-o zonă cunoscută sub numele de stratosferă.

Începutul spaţiului este în general acceptat de guvernul SUA ca fiind la aproximativ 80 de kilometri, deasupra suprafeţei Pământului, ami transmite sursa citată

În comparaţie cu turismul spaţial propulsat de rachete, senzaţia fizică pe care o vor experimenta pasagerii într-o plimbare cu balonul stratosferic este mai comparabilă cu cea a unui avion.

Pasagerii nu vor experimenta imponderabilitate

Toate cele trei companii au declarat pentru CNBC că sunt mulţumite de interesul consumatorilor.

World Views spune că a vândut 1.250 de bilete până acum, în timp ce Space Perspective a vândut 1.800.

Zephalto nu a spus CNBC câte bilete a vândut, dar a spus că zborurile sale iniţiale au fost complet rezervate.

Preţurile biletelor variază de la 50.000 USD per loc cu World View până la aproximativ 184.000 USD cu Zephalto.

spot_img
Latest news
știri