Tesla Inc a redus prețurile la vehiculele electrice la nivel global cu până la 20%, după ce livrările au fost sub estimările Wall Street pentru 2022, potrivit Reuters.
Mișcarea producătorului marchează o inversare față de strategia Tesla din ultimii doi ani, când comenzile de vehicule noi au depășit oferta.
Aceasta vinde după ce CEO-ul Tesla, Elon Musk, a avertizat că perspectiva recesiunii și a ratelor mai mari ale dobânzilor poate duce la scăderea prețurilor pentru a susține creșterea în detrimentul profitului.
Elon Musk a recunoscut, anul trecut, că prețurile au devenit „îngrozitor de ridicate” și ar putea afecta cererea.
Tot atunci, acțiunile Tesla au avut cel mai rău an de la înființarea companiei, din cauza încetinirii creșterii din China și a distragerii atenției lui Elon Musk de cumpărarea Twitter.
Tesla a scăzut prețurile mașinilor electrice în SUA, Europa, Orientul Mijlociu și Africa
Tesla a scăzut prețurile în Statele Unite ale Americii, Europa, Orientul Mijlociu și Africa, după ce săptămâna trecută au avut loc reduceri în Asia.
Acest lucru a fost văzut de analiști ca o șansă pentru rivalii mai mici ai Tesla și pentru producătorii tradiționali de automobile tradiționali, care au intensificat creșterea producției de mașini electrice.
„Concurența răspunde la rândul său cu reduceri de preț”, a spus Thomas Hayes, președinte și membru director al Great Hill Capital.
Reducerile pot face ca mașinile EV să fie accesibile persoanelor care anterior nu și le permiteau.
De asemenea, cumpărătorii din SUA și Franța ar putea profita atât de reduceri, cât și de creditele fiscale federale disponibile pentru anumite achiziții de mașini electrice.
Scăderile de preț în SUA pentru cele mai vândute produse, sedanul Model 3 și SUV-ul crossover Model Y, au fost între 6% și 20%. Modelul Y de bază costă acum 52.990 de dolari, în scădere de la 65.990 de dolari.