6.5 C
București
sâmbătă, 21 decembrie, 2024

Cât plătește Volkswagen în urma scandalului Dieselgate

În 2015, compania germană a dotat mașinile cu un software ilegal pentru a păcăli testele de emisii de mediu

Compania germană Volkswagen a despăgubit 60.000 de italieni în cadrul scandalului Dieselgate, transmite publicația B1 TV.

Fiecare persoană din Italia care a fost afectată de scandalul Dieselgate a primit până la 1.100 de euro

Compania a plătit zeci de miliarde de euro ca daune în SUA și Europa, dar a fost nevoie ca grupul să deschidă un alt cont pentru achitarea daunelor cauzate de mașinile dotate cu sisteme de păcălire a emisiilor, conform Economica.

În jur de 60.000 de italieni care sunt proprietari de mașini Volkswagen au obținut un acord prin care compania va plăti 50 de milioane de euro pentru a încheia scandalul.

Proprietarii italieni care au cumpărat modele Volkswagen, Audi, Skoda și Seat cu motoare diesel EA189 între 2009 și 2015 au primit despăgubiri.

Cu toate acestea, deținătorii autoturismielor au fost dezamăgiti pentru că au primit sume mai mici decât cele din SUA.

În Germania, fiecare persoană a primit până la 3.100 de euro

Totuși, gigantul german ar fi trebuit să plătească, în 2020, în jur de 620 de milioane de euro pentru aproximativ 260.000 de reclamanți.

Scandalul Dieselgate a debutat în 2015 când s-a aflat că grupul Volkswagen a dotat mașini cu un software ilegal pentru a păcăli testele de emisii de mediu.

Această infracțiune a costat compania germană peste 32 de miliarde de euro, mai scrie Economica.

Scandalul Volkswagen (Dieselgate) a început la 18 septembrie 2015

Scandalul a început în momentul în care a intervenit Agenția pentru Protecția Mediului a Statelor Unite (EPA).

EPA a avertizat producătorul de autoturisme german cu privire la programarea frauduloasă a motoarelor diesel TDI. Toate aceste modele au fost produse în intervalul 2009-2015.

Acestea respectau normele de poluare în materie de oxizi de azot (NOx) doar în condiții de laborator. Totuși, ele depășeau de până la 35 de ori limita legală în condiții normale de exploatare.

Aproximativ 11 milioane de mașini au fost afectate la nivel mondial

EPA a subliniat că acest tip de progamare este ilegal, iar VW a admis caracterul fraudulos al practicii.

Circa 11 milioane de mașini au fost afectate la nivel mondial, inclusiv 500.000 in Statele Unite.

Volkswagen a devenit ținta unor investigații multiple la nivel mondial. Astfel, prețul acțiunilor companiei a scăzut semnificativ în urma scandalului.

spot_img
Latest news
știri