24.2 C
București
vineri, 21 iunie, 2024

A fost dezvoltată o nouă baterie pentru mașinile electrice. Poate elimina unul dintre cele mai mari dezavantaje

O nouădescoperire a oamenilor de știință ar putea elimina una dintre cele mai mari griji ale clienților atunci când aceștia intenționează să cumpere mașini electrice.

Mașinile electrice au devenit tot mai populare în ultimii ani, datorită eficienței lor ridicate în reducerea emisiilor de carbon. În ultimele luni, însă, piața s-a clătinat, iar mai multe companii au anunțat pierderi, potrivit Techopedia.

Principalele probleme reclamate de clienți se referă la timpul lent de încărcare, costul ridicat, ciclul de viață și capacitatea bateriei. Timpul mediu de încărcare în SUA este de aproximativ 42 de minute, destul de mult pentru navetiștii americani.

O nouă baterie pentru mașinile electrice

Acum, o nouă descoperire în tehnologia bateriilor ar putea revoluționa încărcarea mașinilor electrice. Este vorba despre celulele de stocare a energiei cu ioni de sodiu (SIHES), care sunt prezentate ca potențială tehnologie inovatoare.

Cercetătorii de la Institutul Avansat de Știință și Tehnologie din Coreea (KAIST) susțin că bateria pe bază de sodiu poate aduce o densitate de putere reîncărcabilă rapidă bateriilor mai mari. Potrivit informațiilor, această nouă baterie ar putea ajunge în curând pe piață și în fabricile de producție ale mașinilor electrice.

Bateriile cu ioni de sodiu și rolul supercondensatorilor

Bateriile cu ioni de sodiu au apărut de mai multă vreme, însă au dezavantajul unei densități energetice mai mici decât cele cu litiu-ion. Pe cale de consecință, autonomia mașinilor echipate cu astfel de baterii este mult mai mică.

Noua tehnologie, dezvoltată de cercetătorii de la KAIST și publicată în revista Energy Storage Materials, a rezolvat această problemă prin combinarea anozilor, în special particulele ultrafine de sulfură de fier încorporate în carbon dopat cu sulf și grafen, cu catozii din baterie.

Așa a apărut o baterie hibridă cu densitate ultra-înaltă, dar care se și reîncarcă rapid.

Capacitatea de stocare a energiei poate ajunge la 247 de wați pe kilogram și poate furniza putere la o rată de până la 34.748 de wați pe kilogram.

Noile baterii hibride sodiu-ion ar putea depăși performanța bateriilor litiu-ion de până la 100 de ori. Ele se pot încărca foarte repede, fiind astfel o alternativă durabilă la actualele baterii, care au nevoie de mai multe zeci de minute pentru a fi realimentate.

spot_img
Latest news
știri