Fitbit a ajuns la o înțelegere cu Comisia Americană pentru Siguranța Produselor de Consum (CPSC) privind un defect de lungă durată care a cauzat arsuri unor utilizatori, relatează TechCrunch, citat de G4 Media.
Conform înțelegerii, compania, deținută de Google, va plăti o amendă de 12.25 milioane de dolari pentru problemele legate de smartwatch-ul Ionic.
Defecțiunea a fost identificată încă din 2018 și a persistat până în 2020
În martie 2022, Fitbit a acceptat să recheme dispozitivele, după ce CPSC a concluzionat că acestea ”a creat un risc nerezonabil de vătămare gravă sau deces pentru consumatori”.
Deși o actualizare de firmware lansată la începutul anului 2020 a încercat să remedieze problema, aceasta nu a avut succes complet, potrivit CPSC.
”În ciuda faptului că deținea informații care susțineau în mod rezonabil concluzia că smartwatch-urile conțineau un defect care ar putea crea un pericol substanțial pentru produs sau ar crea un risc nerezonabil de vătămare gravă, Fitbit nu a raportat imediat Comisiei, așa cum se cere”, notează organizația.
Mai mulți utilizatori au suferit arsuri, inclusiv două cazuri de gradul trei și patru cazuri de gradul doi
În total, 115 consumatori americani au raportat probleme legate de supraîncălzirea bateriei smartwatch-ului, iar 78 dintre aceștia au suferit arsuri, inclusiv două cazuri de gradul trei și patru cazuri de gradul doi.
Acordul prevede ca Fitbit să trimită anual un raport către comisie, incluzând un audit intern al operațiunilor de siguranță.
De asemenea, compania trebuie să ”mențină controale și proceduri interne menite să asigure conformitatea cu Consumer Product Safety Act (CPSA), inclusiv îmbunătățirile aduse programului său de conformitate”, conform documentului semnat.