1.9 C
București
joi, 21 noiembrie, 2024

Obiectivul de zero emisii de gaze cu efect de seră de la mașinile noi din Uniunea Europeană va fi dificil de atins

Raportul a fost publicat de Curtea de Conturi Europene

Obiectivul de zero emisii de gaze cu efect de seră de la mașinile noi din Uniunea Europeană începând cu anul 2035 va fi dificil de atins, deoarece cele trei condiții necesare nu au fost îndeplinite, potrivit unui raport al Curții de Conturi Europene citat de AFP, transmite HotNews.

Primul ”eșec” este reducerea emisiilor de CO2 ale mașinilor cu motoare cu combustie internă (benzină și diesel)

Autoritatea independentă de supraveghere financiară a UE subliniază că emisiile provenite de la mașinile noi au început să scadă abia în 2020, ”la 11 ani după intrarea în vigoare a primului regulament în materie”.

Dezvoltarea combustibililor alternativi (biocombustibili, combustibili sintetici, hidrogen) este al doilea domeniu identificat de Curte, mai transmite sursa citată.

Însă autorii ”au evidențiat absența unei foi de parcurs precise și stabile pentru a rezolva problemele pe termen lung ale acestui sector: cantitatea de combustibil disponibilă, costurile și respectarea mediului”.

Cea de-a treia cale este dezvoltarea a noi vehicule electrice

Cu toate acestea, UE trebuie să își îmbunătățească semnificativ competitivitatea, în special în ceea ce privește fabricarea bateriilor.

Industria europeană a bateriilor rămâne în urmă, în ciuda sprijinului public substanțial”, subliniază autorii.

Mai puțin de 10% din capacitatea de producție mondială se află în Europa, iar China deține singură 76% din capacitatea mondială

Documentul evidențiază ”dependența extremă” a Europei de ”importurile de resurse din țări terțe cu care nu are acorduri comerciale satisfăcătoare” sau care prezintă ”riscuri geopolitice pentru autonomia strategică a Europei”, ”ca să nu mai vorbim de condițiile sociale și de mediu în care sunt extrase aceste materii prime”.

De exemplu, Europa importă 87% din litiul brut din Australia, 80% din manganul său din Africa de Sud și Gabon, 68% din cobalt din Republica Democratică Congo și 40% din grafit din China.

spot_img
Latest news
știri