duminică, 6 octombrie, 2024

Pământul va avea o a doua lună în perioada următoare | VIDEO

Un mic asteroid va fi captat de atracția gravitațională a Terrei în perioada următoare.

Deși poate să pară, nu este o glumă. Planeta noastră va avea temporar o a doua lună, între 29 septembrie și 25 noiembrie, potrivit Interesting Engineering.

La începutul acestui august, astronomii au făcut o descoperire fascinantă prin intermediul programului Sistemul de alertă cu impact terestră (Atlas) pentru asteroizi. Ei au observat un asteroid mic care se apropie surprinzător de Pământ. Asteroidul are dimensiunea unui autobuz urban.

Din fericire, asteroidul nu se va ciocni de planeta noastră. Dar va fi atras de aceasta într-un mod remarcabil. Atracția gravitațională a Terrei va capta asteroidul și-l va ține pe orbită apraoape 2 luni.

O echipă de cercetători de la Universidad Complutense din Madrid a detaliat concluziile noului studiu.

Pământul va avea o a doua lună în perioada următoare

Dar de unde vine acest asteroid? El provine din centura Arjuna, un grup de roci spațiale care se învârt în jurul Soarelui la fel ca Pământul. Uneori, acești asteroizi se apropie suficient pentru a fi influențați semnificativ de gravitația Pământului.

Gravitația Pământului are o influență mai puternică asupra asteroizilor care se mișcă relativ lent, în jur 3.540 km/h, în comparație cu cei care se mișcă mai repede.

În timpul apropierii, asteroidul va trece de Pământ de la aproximativ 4,5 milioane de km distanță. Abia după două luni va reveni în locația sa inițială.

„Obiectele din apropierea Pământului (NEO) care urmează traseele potcoavei și se apropie de planeta noastră la distanță apropiată și cu o viteză relativă mică, pot ajunge mini-luni în care energia lor geocentrică devine negativă ore, zile sau luni, dar fără a finaliza o revoluție în jurul Pământului”, se arată în studiu.

Cu toate acestea, experiența de a vedea această rocă spațială nu va fi atât de fascinantă. Asteroidul nu va urma o orbită perfect circulară în jurul Pământului.