Lucian Bode, ministrul Afacerilor Interne, și Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor și Infrastructurii, au inaugurat un pod realizat din pontoane de plastic între România și Republica Moldova.
Este cel de-al șaptelea pod dintre cele două maluri ale Prutului.
Acesta are o lungime de 60 de metri și o lățime de 14 metri. În plus, se prefigurează și o trecere pietonală pentru podul flotant. Doar autovehiculele cu masă sub 3,5 tone vor putea trece podul în prima etapă. Autoritățile promit însă că, ulterior, podul va fi adaptat și pentru tranzitul camioanelor, conform TVR Moldova.
Lucian Bode anunță construirea unui pod de plastic în aproape un an
Ministrul Lucian Bode s-a arătat încântat de realizarea noului punct de trecere a frontierei peste râul Prut. Acesta este situat la 40 de kilometri în aval de Vama Albița, cea mai tranzitată între cele două state. Se dorește ca noua trecere să preia din traficul de la Albița-Leușeni.
„Am făcut încă un pas important pentru a întări relația dintre România și Republica Moldova (…). Sunt convins că acest punct va contribui la dezvoltarea economică pe ambele maluri ale Prutului“, a scris Lucian Bode.
El și-a arătat satisfacția că „în mai puțin de un an am reușit să construim de la zero și să deschidem împreună acest punct de trecere a frontierei“.
„Până în 2027 vom deschide mai multe puncte de trecere a frontierei cu Republica Moldova“, a mai scris Lucian Bode.
Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor și Infrastructurii, a specificat că punctul de trecere este „provizoriu“.
„În paralel, am început demersurile pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate. Ulterior se va construit un Punct de Trecere definitiv a frontierei“, a scris Sorin Grindeanu.
Problemele de siguranță și de mediu, omise de autorități
Deși inițiativa este una lăudabilă, mai ales pentru faptul că vorbim de două state românești ce trebuie să fie cât mai interconectate, noul pod dintre Bumbăta și Leova ridică, totuși, câteva probleme de mediu și siguranță.
Este de admirat promptitudinea, dar cât de sigur este acest pod în fața unui dezastru natural? Un pod realizat din pontoane cu siguranță nu ar face față unor vicisitudini ale naturii. Reamintim în acest sens că au existat numeroase cazuri de viituri pe Prut. În al doilea rând, plasticul e un material care poluează și care devine tot mai limitat. Utilizarea sa într-o astfel de zonă evident că va afecta mediul. Nu mai vorbim de poluarea vizuală.
Dacă România își dorește să se comporte ca un adevărat frate mai mare pentru Republica Moldova, atunci ar trebui să aibă în vedere investiții atât calitative, cât și protective pentru mediu și oameni.