6.3 C
București
duminică, 8 decembrie, 2024

Motivul pentru care portocalele sunt vândute în plase de culoare roșie și lămâile în plase de culoare galbenă

Află din rândurile de mai jos de ce portocalele sunt vândute adesea în plase de culoare portocalie, respectiv galbenă.

Te-ai întrebat vreodată de ce portocalele sunt adesea vândute în plase de culoare roșie? Acesta este un truc ascuns folosit de producătorii de alimente și de supermarketuri, potrivit IFL Science.

O plasă de plastic de culoare roșie sau portocalie pur și simplu îți dă impresia că coajca portocalei este mai stridentă. Astfel, fructul pare mai suculent și mai atrăgător pentru consumatori. Mai mult, dacă portocalele sunt necoapte, plasa îi va diminua verdeața și îi va spori portocaliul. Fructele vor părea mai coapte și mai atrăgătoare decât sunt.

La fel se întâmmplă și cu lămâile, care adesea sunt puse în plase de culoare galbenă. Dacă ar fi puse în plase roșii, acestea ar părea mai portocalii și nu ar mai arăta ca niște lămâi.

Principiul se bazează pe iluzia confetti, un fenomen vizual în care percepția culorilor este puternic influențată de contextul înconjurător.

Motivul pentru care portocalele sunt vândute în plase de culoare roșie și lămâile în plase de culoare galbenă

Într-un nou studiu, psihologul Karl R. Gegenfurtner de la Universitatea Giessen din Germania detaliază modul în care supermarketurile folosesc această iluzie pentru a-i atrage pe clienți.

„Cumpăr sucuri de portocale de la vânzătorul meu preferat de fructe Helga în fiecare sâmbătă. Recent, ea nu a avut portocale coapte, așa cum ar fi fost normal. Ulterior am trecut printr-un supermarket unde părea să fie o abundență de portocale coapte și, bineînțeles, am cumpărat o grămadă. Acestea erau ambalate într-o plasă portocalie pentru a fi mai ușor de transportat”, a spus Gegenfurtner.

„Acasă, când am scos portocalele din plasă, s-a întâmplat o minune. Fiecare portocală, care părea portocalie în plasă, s-a dovedit a fi mai mult verde!” a adăugat Gegenfurtner.

„Mergând prin supermarketuri, poți vedea că fructele și legumele (lămâi, ceapă, dovlecei sau chiar cartofi) sunt de obicei ambalate în plase care au culoarea exemplarelor perfecte”, se arată în studiul lui Gegenfurtner.

Lucrarea explică că iluzia confetti se bazează pe principiul că creierul nostru este programat să proceseze vederea periferică și percepția culorilor.

În esență, creierul nostru urmărește să ne ofere o experiență lină, fără întreruperi, care poate fi înțeleasă cât mai eficient posibil. De asemenea, sistemul nostru vizual este conectat pentru a percepe uniformitatea și tranzițiile netede. Când plasa roșie este plasată peste o portocală, creierul nostru îmbină culorile și simplifică ceea ce vedem.

spot_img
Latest news
știri