22.8 C
București
vineri, 20 septembrie, 2024

Invazia de mașini electrice chinezești îi fac pe producătorii europeni să ieftinească modelele

Producătorii de mașini occidentali sunt îngrijorați de o „invazie” a mașinilor electrice chinezești ieftine în Europa. Ceea ce a determinat compania franceză Renault să declare că intenționează să reducă costurile de producție. Este vorba de o reducere cu 40%.

Șeful Finanțelor Thierry Pieton a spus că e cea mai bună modalitate de a evita concurența. Renault intenționează, deci, să-și reducă propriile costuri de dezvoltare și producție de mașini. Reducerea vizată de 40% este începând cu 2027. Dar directorul executiv Luca de Meo a spus că grupul va avea costuri de producție semnificativ mai scăzute din a doua jumătate a acestui an. Pentru că scad costurilor materiilor prime la mașini. „Este clar că suntem în competiție și că timpul este esențial, dar asta este afacerea în care ne aflăm”, a spus el. Livrarea de vehicule electrice la prețuri accesibile a devenit o prioritate pentru producătorii de mașini din întreaga lume. Deoarece trecerea la o conducere mai curată a venit cu prețuri ridicate. În mare parte din cauza costurilor bateriei.

Chinezii au investit masiv în schimbare pe piața de mașini electrice

Producătorii chinezi au investit masiv în schimbare, folosind costuri mai mici cu forța de muncă. În 2022, producătorii de mașini chinezi dețineau o cotă de 9% din piața europeană de vehicule electrice. Aproape dublu față de cifra din anul precedent, potrivit previziunilor companiei de consultanță Inovev. Și ritmul crește. Renault se confruntă, de asemenea, cu o presiune crescută din partea rivalului american Tesla. Care a redus prețurile de mai multe ori în acest an, chiar dacă acest lucru i-a afectat marjele. Carlos Tavares, CEO-ul producătorului de mașini Peugeot-to-Fiat Stellantis a avertizat despre concurență care va fi „extrem de brutală”. „Competitivitatea costurilor lor este de 25% împotriva noastră. Trebuie să luptăm”.

Prețurile trebuie să fie accesibile pentru clasa de mijloc

A spus el, descriind impulsul chinez drept o „invazie„. „Trebuie să ne folosim propriile costuri pentru a ne asigura că continuăm să facem profit din mașini. Cu prețuri care sunt accesibile pentru clasele noastre de mijloc”. Tavares a spus că producătorii de mașini occidentali trebuie să folosească „aceleași arme”. Ca și rivalii lor chinezi și să se aprovizioneze cu piese pentru mașini din țări cu costuri mai mici. Mercedes-Benz a declarat că își menține strategia și nu se va angaja într-un război al prețurilor. Întrebat despre mișcarea Volkswagen a spus că producătorul auto premium lucrează cu parteneri din China.

spot_img
Latest news
știri