O fabrică de bere din Germania cu o tradiție în domeniu de 400 de ania inventat berea sub formă de pulbere. Specializată în tot felul de sortimente beri normale precum Pils sau Helles, dar și produse exotice precum berea exotică anti-îmbătrânire sau berea proprie cu cartofi, cei de la fabrică au decis să meargă pe inovația berii la plic. Cu aceasta, berăria mănăstirii vrea să revoluționeze piața berii, pentru că „seamănă cu bere, are gust de bere și este bere! Cu o adevărată coroană de spumă și deocamdată fără alcool”, cel puțin asta face reclamă Helmut Fritsche, acționar al fabricii de bere a mănăstirii Neuzelle, la premiera mondială a berii pulbere. Berliner Zeitung a fost acolo și a încercat pentru ce este bună alternativa la bere. Cum funcționează această pulbere? Ideea este foarte simplă: adăugați pudră, adăugați apă, amestecați de câteva ori și berea este gata. În viitor, pulberea de bere va fi produsă în fabrici mari și livrată la îmbuteliatorii locali de apă imediat ce va fi gata pentru piață. Apoi îl pot amesteca cu apă, îl pot îmbutelia și îl pot vinde local ca bere.
O idee ecologică
Prin urmare, spune Fritsche, scopul este de a exporta pulberea de bere în întreaga lume. Vor să concureze cu marile mărci de bere. Cele trei grupuri de bere Anheuser-Busch InBev din Belgia, Heineken din Olanda și Carlsberg din Danemarca domină în prezent piața berii cu o cotă de piață de aproape 50 la sută. Cu o cifră de afaceri anuală combinată la nivel mondial de 537 de miliarde de euro, aceștia câștigă mulți bani într-una dintre ramurile cele mai vândute ale industriei băuturilor. Faptul că o companie mijlocie din Brandenburg vrea să concureze cu acești jucători mari sună megaloman la început. Dar Fritsche are o viziune, folosind companiile Amazon și Tesla drept comparație: „Nimeni nu a crezut în ele la început”, a spus fondatorul Berliner Zeitung. Merge și mai departe și spune că berarii mănăstirii vor să dezvolte în continuare procesul de fabricație a produsului de bază pentru pulberea de bere. Ca urmare, procesul tradițional de fabricare a berii ar trebui să fie comprimat și transformat și astfel nu mai este necesar. Modul în care se va dezvolta compania rămâne deschis. Pentru că pentru a implementa viziunile companiei este nevoie mai presus de toate de un lucru: bani. Mica fabrică de bere este în căutarea investitorilor pentru a-și pune în aplicare marile planuri. Ministerul Federal al Economiei al lui Robert Habeck (Verzi) finanțează deja proiectul.
Berea praf este doar fără alcool
Dar pentru vânzări și extindere, berăria mănăstirii Neuzelle este dependentă de fonduri de la alți investitori. În plus, mai sunt necesari bani pentru cercetare deoarece produsul nu este încă pregătit pentru piață. Berea praf de la berăria mănăstirii Neuzelle este încă fără alcool. Vom face un experiment. Berea pudră este proaspăt amestecată și servită în fața ochilor noștri, dar gustul este și mai departe de o bere originală decât alternativele fără alcool deja mai puțin plăcute. Are un gust extrem de apos. În plus, acidul carbonic lipsește, deoarece nu a fost încă posibil să se adauge CO2. Gustul amar tipic al berii este, de asemenea, cu greu prezent și, deoarece pulberea nu se dizolvă complet, câteva bulgări de pulbere de bere întunecă experiența gustativă. Una peste alta, este foarte departe de bucuria obișnuită a berii. Pe scurt: berea pulbere este încă lipsită de gust. Dar maestrul bere Peik Schauermann este bine dispus: „Cu o investiție suficientă, berea va fi gata pentru piață în unul sau doi ani”.