marți, 14 mai, 2024

Astronomii au detectat molecule de apă pe o planetă de mici dimensiuni

Exoplaneta este comparabilă ca intensitate termică cu Venus

Astronomii care folosesc telescopul spațial Hubble au detectat molecule de apă în atmosfera unei exoplanete mici și fierbinți.

Planeta a fost denumită GJ 9827d și are aproximativ de două ori diametrul Pământului, relatează CNN.

Planeta pe care au fost detectate molecule de apă este situată la 97 de ani lumină distanță de Terra

De asemenea, este aflată la 97 de ani lumină distanță de Pământ și, potrivit unui studiu recent, este cea mai mică exoplanetă găsită care are vapori de apă în atmosfera sa.

Astronomii încă nu au studiat în întregime natura atmosferei acestei lumi neobișnuite, dar această revelație deschide drumul către cercetări ulterioare.

Aceasta survine în contextul în care oamenii de știință încearcă să înțeleagă originile planetelor situate dincolo de sistemul nostru solar.

Planeta studiată în acest moment are temperaturi de 427 de grade Celsius, transformându-se într-o lume aburindă și neospitalieră

Sursa citată mai informează că exoplaneta este comparabilă ca intensitate termică cu Venus.

În prezent, echipa de cercetători nu poate confirma dacă Hubble a identificat indicii ale vapori de apă într-o atmosferă bogată în hidrogen sau dacă planeta dispune de o atmosferă abundentă în apă.

Faptul că există apă pe o planetă atât de mică reprezintă o descoperire remarcabilă”, a declarat coautoarea studiului, Laura Kreidberg, director în cadrul departamentului de fizică atmosferică a exoplanetelor la Institutul Max Planck pentru Astronomie din Heidelberg, Germania.