1 C
București
luni, 18 noiembrie, 2024

Lamborghini lansează primul model hibrid

Prototipul de mașină V12 are un motor pe benzină și trei electrice.

Designerul Italian de mașini sport de lux a lasant primul prototip de masină V12 cu port de încarcare, potrivit CNN. Lamborghini Revuelto este un hibrid plug-in și, deși are încă un motor V12 pe benzină, are și trei motoare electrice. Împreună – numele mașinii în spaniolă se traduce prin „amestecat” – cele două sisteme pot produce un total de 1.001 cai putere, potrivit producătorului auto. Mașina, al cărei preț nu este încă dezvăluit, va oferi senzații de condus variind de la zgomot și vicios până la neted și silentios. Există un meniu cu 13 moduri de conducere diferite în total. Croaziera cu tracțiune față cu viteză redusă va fi complet electrică, în timp ce conducerea agresivă de mare putere va folosi toată puterea disponibilă de la motorul V12 și motoarele electrice. Producătorul de automobile, fondat în Sant’Agata Bolognese, Italia în 1963 și cu sediul în continuare acolo, nu se odihnește pe lauri: totul în această mașină este nou, inclusiv motorul pe benzină care a fost dezvoltat special pentru această nouă mașină, a spus Lamborghini în anunțul său.

Au schimbat chiar și orientarea motorului

Chiar și orientarea motorului în interiorul mașinii este diferită. La modelele anterioare Lamborghini V12, începând cu Countach, puterea motorului era trimisă spre partea din față a mașinilor, iar transmisia era între cele două scaune. De acolo, puterea motorului a fost redirecționată prin arbori de transmisie care se învârteau către roțile din spate sau, în multe modele mai noi, către toate cele patru roți. La Revuelto, motorul este orientat spre spate pentru a face loc bateriilor. Această aranjare neobișnuită rezolvă un puzzle: permițând mașinii, în ciuda adăugării de baterii grele, să mențină distribuția ideală a greutății cu 44% din greutatea mașinii pe roțile din față și 56% pe spate. Puterea motorului pe benzină, împreună cu puterea unui motor electric, ajunge doar la roțile din spate ale lui Revuelto printr-o transmisie cu opt trepte. Încă două motoare electrice alimentează fiecare dintre roțile din față ale mașinii, oferind tracțiune integrală.

Prețul este încă un secret

Cele două motoare independente ale roților din față permit, de asemenea, „vectorizarea cuplului”, cantități diferite de putere fiind trimise fiecărei roți din față, după cum este necesar, pentru viraj și tracțiune optime. Bateriile lui Reveulto pot fi încărcate printr-o priză, ca o mașină electrică, oferind o anumită cantitate de condus pur electric. Cu toate acestea, Lamborghini nu a spus cât timp ar putea rula mașina numai cu puterea bateriei. Lamborghini nu a anunțat încă prețul lui Revuelto, dar toate aceste noi modele hibrid plug-in vor costa mult mai mult decât modelele pe care le înlocuiesc, a declarat CEO Stephan Winkelmann. Prețurile pentru Lamborghini Aventador, ultimul model V12 al mărcii, au început de la aproximativ jumătate de milion de dolari.

spot_img
Latest news
știri