Pasajul Unirii pare să fie o bombă cu ceas, dacă e să-I credem pe specialiști. Alexandru Pânișoară, președinte al Asociației pentru Dreptul Urbanismului, spune că modul în care este construit și faptul că pe acolo trece și un metrou, dar și un râu face ca lucrurile să fie extrem de periculoase pentru cetățeni. Acest lucru nu pare însă să îl sperie pe Nicușor Dan, primarul general, care nu se grăbește să ia vreo măsură în acest sens. “Pasajul Unirii este doar o parte din întregul ansamblu de galerii care se află în Piața Unirii. Realizate în anii 80, fiind o lucrare inginerească recunoscută la nivel internațional pentru complexitate, aceasta nu a fost consolidată până în prezent cu excepția Pasajul Unirii unde lucrările au fost de modernizare prea puțin de consolidare.
„Risc ridicat de prăbușire”
Din cauza Râului Dâmbovița și a tehnologiei inferioare a materialelor și execuției de la acea vreme la care au fost făcute, față de cele din prezent, betoanele și armătura au fost afectate de inflitrații. Conform mai multor expertize făcute de-a lungul anilor, s-a concluzionat că există risc ridicat de prăbușire și că este constituit pericolul public” a explicat pentru Știrea Verde Alexandru Pânișoară. Ba mai mult, reprezentatul Asociației pentru Dreptul Urbanismului a explicat că pericolul este cu atât mai mare cu cât traficul în zonă este extreme de aglomerat. “Autoritățile nu au făcut nimic în acest sens, pe de o parte din cauza amplorii lucrărilor ce ar trebui realizat, iar pe de altă parte din lipsă de interes.
„Surpări și tasări înainte de prăbușire”
Din această cauza acestor lucruri, în mod evident că am ajuns să ne confruntăm cu surpări și tasări fiind primele probleme care apar și preliminare prăbușirii. Pericolul este cu atât mai mare cu cât la nivelul solului traficul este foarte aglomerat, iar la nivel subteran sunt pasajele pietonale precum și tunelurile aferente magistralelor se metrou, de asemenea aglomerate. Iar viața oamenilor este expusă unui pericol major și iminent. Autoritățile trebuie ca de îndată să restricționeze traficul pe zona cea mai afectată și să demareze de urgență lucrări de punere în siguranță, urmând să intervină la consolodarea infrastructurii”. Primăria Capitalei nu pare să fie, însă, îngrijorată de acest aspect, drept urmare nu există niciun proiect de consolidare a acelei zone.