Publicația Știri de Cluj a anunțat că angajații companiei de salubritate Supercom Cluj au declanșat o grevă, întrucât firma se confruntă cu grave probleme financiare și nu poate plăti salariile angajaților.
Situația a fost confirmată și de reprezentanții sindicatului care afirmă că angajații nu au primit salariile de mai multe luni.
Compania de salubritate Supercom din Cluj-Napoca se află într-o situație financiară precară
Reprezentanții sindicatului au confirmat că angajații nu au primit plățile cuvenite și au decis să iasă în stradă pentru a-și exprima nemulțumirea față de această situație.
”E un moment bun să evaluăm calitatea serviciilor de salubritate în Cluj-Napoca și să comparăm ce ni s-a promis cu ce am primit. Mai ales că, celor 3 luni de operare, li se adaugă 5 luni de “mobilizare”, pe care Supercom le-a avut la dispoziție pentru a pregăti implementarea contractului pe 10 ani, în valoare de 84 milioane de euro, pe care l-a câștigat.
Unde suntem, deci, cu salubrizarea în Cluj-Napoca după 100 de zile de Supercom?”, a precizat consilierul local USR Cluj, Alexandra Oană.
Situația este îngrijorătoare nu doar pentru angajați, ci și pentru comunitatea locală, deoarece serviciile de salubrizare a orașului sunt afectate de această criză
Greva angajaților și imaginile cu gunoaie neadunate reprezintă și un apel către autorități pentru a interveni și a găsi soluții pentru rezolvarea problemei financiare a Supercom Cluj.
Consilierul local USR Cluj a vorbit despre importanța asigurării unor condiții de muncă decente și a plății salariilor la timp, în special în sectorul serviciilor publice esențiale.
Consilier USR: ”Nu vorbim de favoruri, ci de obligații contractuale”
”Ridicarea deșeurilor. Nivelul de bază al serviciului de salubrizare, adică ridicarea deșeurilor, e singurul angajament onorat de operator, dar și aici persistă probleme precum respectarea programului de ridicare și adaptarea frecvenței de colectare a deșeurilor la volumul generat.
Colectarea selectivă a deșeurilor. Unul dintre cele mai importante obiective legate de gestionarea deșeurilor, anume colectarea separată, e și acum tot în stadiul de promisiune. Zi de zi, apar dovezi că mașinile de salubritate ridică fracțiile la comun.
Cântărirea deșeurilor. Ca și în cazul colectării separate, cântărirea deșeurilor e tot un angajament pe hârtie. Până în acest moment, nu s-a realizat niciun pas concret care să arate că suntem mai aproape de aplicarea principiului “plătești pentru cât arunci”, principiu esențial pentru o factură cinstită către clujeni, dar și pentru încurajarea reciclării și reducerea cantității de deșeuri.
Toate acestea sunt angajamente asumate de Supercom prin contract. Nu vorbim, deci, de favoruri, ci de obligații contractuale, care au stat la baza atribuirii acestui contract”, a mai punctat consilierul.