Oamenii de știință caută soluții pentru ca întreruperile de curent din cauza suprasolicitării să fie prevenite. Acum rețeaua de electricitate a Europei este în prezent stabilă și poate rezista cu ușurință la variații de aproximativ 20%. Dar creșterea prevăzută a mobilității electrice reprezintă o potențială provocare. Odată ce mașinile electrice devin dominante pe străzile Europei, posibilitatea unor vârfuri ale cererii de încărcare devine o amenințare. A explicat un cercetător în electromobilitate care lucrează pentru Centrul Comun de Cercetare al UE. „Am putea avea o situație în care milioane de oameni spun exact la șase seara: „Sunt acasă, haideți să încărcăm”. Și apoi obțineți aceste vârfuri momentane, absolut dramatice ale cererii de putere”, a spus cercetătorul pentru EURACTIV. Aproximativ 3,1 milioane de mașini electrice sunt în prezent pe drumurile din bloc. O mică parte din flota de aproape 250 de milioane de vehicule.
Problema va deveni vizibilă când vehiculele electrice vor deveni majoritare
Se așteaptă ca problema să devină vizibilă odată ce vehiculele electrice vor deveni majoritare. „Atunci trebuie să vorbească și infrastructura de încărcare. Este absolut necesar”, a avertizat cercetătorul în electromobilitate. Astfel pentru stabilitate, oamenii de știință doresc să vadă tehnologie inclusă în vehicule. Care să le permită să comunice cu rețeaua electrică. Cercetătorii doresc ca rețeaua să semnalizeze vehiculelor. Atunci când cererea de energie depășește capacitatea. „Trebuie să poată spune: Devine prea mult!” spuse savantul. Scopul este de a avea un flux de informații rapid și fără întreruperi. Între coloanele de încărcare și vehicule, cu actualizări în timp real privind starea rezervelor de energie ale rețelei. „Acest lucru este esențial. Pentru că dacă nu ajungem la o soluție cu asta, întregul ecosistem nu funcționează”, a avertizat el.
Vehiculele electrice ar trebui să fie capabile să energie în rețea
Dacă o creștere a cererii de energie electrică încordează rețeaua, soluția, conform cercetărilor JRC, este încetinirea temporară a ratei de încărcare. Cercetătorul prevede, un viitor în care vehiculele electrice capabile să absoarbă. Și să alimenteze energie în rețea să acționeze ca un bastion împotriva scăderilor de energie regenerabilă. O mare parte din generarea de energie regenerabilă este periodică. Dependentă de elemente precum soarele și vântul care nu pot fi garantate în orice moment. Pentru a stabiliza rețeaua, această energie regenerabilă este completată cu producția de energie din combustibili fosili, care poate funcționa 24 de ore pe zi.