Polonia va face apel împotriva regulilor Uniunii Europene de a pune capăt vânzării de mașini pe ardere internă. Declarația a fost făcută de ministrului Mediului polonez. „Nu suntem de acord cu acest document și cu alte documente din pachetul Fit for 55. Și apelăm această directivă la Curtea Europeană de Justiție. Sper că alte țări se vor alătura”, a declarat ministrul polonez. Polonia a fost singura țară care s-a opus în mod constant propunerii și a votat împotriva noilor reglementări. Specialiștii polonezi au argumentat că măsurile nu au avut o analiză adecvată.
Nu s-au studiat consecințele sociale ale măsurii
Mai exact nu s-au studiat consecințele sociale și de piață ale interdicției. Iar obiectivul “nu este unul realist”. De alfel, Italia, Bulgaria și România s-au abținut de la vot atunci când s-a discutat problema în Parlamentul European. Este vorba despre pachetul de reglementări al Uniunii Europene legat de emisiile de carbon. Acesta a fost adoptat la începutul acestui an și urmărește lansarea unei noi piețe de carbon. Mai exact se încearcă reducerea emisiilor de la clădiri și transport. În acest fel se încearcă înlocuirea mașiniilor cu ardere internă și a camionetelor până în 2035. Acestea ar trebui să fie înlocuite cu mașini electrice până în 2035, așa cum prevede directiva.
Germania a eludat directiva
De altfel, acum trei luni, Germania a încheiat un acord cu UE, care prevede permiterea vânzării de vehicule. Este vorba despre mașini cu ardere internă care vor putea fi comercializate și după 2035. Condiția este ca ele să folosească un anume tip de combustibil neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon. Acest tip de combustibil sintetic funcționează la fel ca și carburanții convenționali. Doar că nu este făcut din petrol extras din sol, ci prin replicarea hidrocarburilor prin extragerea carbonului din aer. Cercetătorii spun că procesul de producție al combustibilului “verde” este neutru din punct de vedere al poluări.