5.5 C
București
miercuri, 11 decembrie, 2024

Studiu recent: alcoolul nu îi face pe oameni să pară mai arătoși

Cercetătorii americani pun la îndoială dovezile anecdotice, dar sugerează că băutura poate da „curaj” să abordezi oamenii atractivi

Ideea conform căreia alcoolul îi face pe ceilalți să arate mai bine, în ochii consumatorului, este vehiculată de mult. Niște oameni de știință americani au testat această teorie, și au găsit că ea este falsă, raportează The Guardian. Cu toate astea, alcoolul are potențialul de a îi da consumatorului curajul necesar pentru a aborda oameni atractivi.

Se spune că studenții de sex masculin din America de Nord au inventat termenul de „beer goggles” – „ochelari de bere”, în anii 1980

Asta ar explica motivul pentru care consumatorii de alcool s-ar trezi uneori în pat cu persoane pe care nu le-ar fi abordat sau găsit atrăgătoare, în mod normal. Cu toate acestea, în ciuda dovezilor anecdotice ale fenomenului, legătura dintre intoxicația cu alcool și atracția fizică nu a fost studiată în mod sistematic.

Fenomenul a mai fost studiat în trecut. Cercetările anterioare au implicat evaluarea de către subiecții studiului a atractivității altor oameni, prin studierea fotografiilor acestora atunci când sunt treji și în stare de ebrietate. Rezultatele produse au fost mixte. Colate, aceste studii au indicat că, dacă efectul ochelarilor de bere a existat, amploarea sa este mică, a spus prof. Molly Bowdring de la Centrul de Cercetare al Prevenției Stanford, din Palo Alto, California, care a condus cele mai recente cercetări.

Foto: Julia Nastogadka, Unsplash

Noul studiu a adăugat o dimensiune suplimentară studiului: posibilitatea de a întâlni față-în-față unele dintre persoanele pe care participanții le-au evaluat anterior

„Făcându-i pe participanți să creadă că imaginile pe care le vedeau erau cu persoane cu care ar putea alege să interacționeze în viitor, echipa de cercetare a adăugat un element frumos de realism, care a lipsit din cercetările anterioare în acest domeniu”, a spus Rebecca Monk , profesor de psihologie la Universitatea Edge Hill din Ormskirk, Lancashire, care nu a fost implicată în studiu. „Paradigma lor permite, de asemenea, o explorare a așa-zisului „curaj lichid,” mai degrabă decât doar așa-numitul fenomen al „ochelarilor de bere.”

Bowdring și profesorul Michael Sayette de la Universitatea din Pittsburgh au invitat 18 perechi de prieteni bărbați în laborator. Motivul pentru care aceștia au invitat perechi de prieteni a fost bine întemeiat. Aceștia au încercat să imite interacțiunile sociale care ar putea apărea de obicei într-o situație reală în care se consumă alcool. Bărbaților li s-a cerut să evalueze atractivitatea bărbaților și femeilor pe care i-au văzut în fotografii și videoclipuri. 

În prima faza, ambilor bărbați li s-a dat suficientă vodcă și suc de merișor pentru a le crește concentrația de alcool în sânge la aproximativ 0,08% – limita legală pentru conducerea în Anglia, Țara Galilor și Irlanda de Nord și în multe state din SUA. În a doua fază, ambilor li s-a dat o băutură nealcoolică.

Bărbații  au furnizat evaluări de atractivitate ale persoanelor din fotografii

Apoi, ei au fost rugați să selecteze cu care dintre acești indivizi ar dori cel mai mult să interacționeze într-un experiment viitor.

Rezultatele cercetării nu au indicat faptul că alcoolul ar crește percepția oamenilor asupra atractivității celorlalți. „Am constatat, însă, că oamenii erau mai predispuși să selecteze să interacționeze cu oamenii pe care îi percep a fi cei mai atractivi după ce consumau alcool”, a spus Bowdring.

Foto: Kats Weil, Unsplash

Participanții au fost de 1,71 ori mai predispuși să aleagă unul dintre candidații pe care i-a găsit cei mai atractivi pentru să-l întâlni potențial, ca parte a unui studiu viitor, când erau în stare de ebrietate, decât când erau treji.

„Descoperirile lor sugerează, în esență, că, deși intoxicația cu alcool nu pare să fi dus la  prezența „ochelarilor de protecție pentru bere,” aceasta a părut să crească „curajul lichid,” în sensul că oamenii erau mai susceptibili să indice dorința de a interacționa cu acei oameni pe care îi găseau atrăgători”, a spus Monk, al cărui cercetare anterioară găsise unele dovezi care să susțină efectul „ochelarilor de bere.”

spot_img
Latest news
știri