Ministrul Mediului din România a anunțat că Drumul Expres Oradea-Arad a primit acordul de mediu, un pas semnificativ în direcția dezvoltării infrastructurii rutiere a țării.
Proiectul Drumului Expres Oradea-Arad, parte a proiectului Via Carpatia, nu numai că îmbunătățește conectivitatea și mobilitatea în regiune, dar demonstrează și un angajament clar față de mediu și protejarea zonelor naturale.
Drumul expres Oradea-Arad este cel mai mare proiect de infrastructură rutieră pe care autoritățile locale l-au preluat de la Ministerul Transporturilor, fiind inclus în proiectul Via Carpatia, alături de autostrada Calafat-Lugoj
Potrivit declarațiilor făcute de Mircea Fechet, drumul va avea o lungime de 119 de kilometri și două benzi de circulație pe sens, traversând cursul râurilor Crișul Alb și Crișul Negru printr-o serie de poduri.

”Acesta va avea o lungime de 119 kilometri, cu două benzi de circulație pe sens. Proiectul traversează cursul râurilor Crișul Alb și Crișul Negru, prin intermediul unor poduri. În zona Chișineu Criș, pentru a reduce impactul asupra habitatelor, a fost adoptată soluția mutării traseului drumului și a nodului rutier astfel încât să nu afecteze ariile naturale protejate din zonă”, a transmis Mircea Fechet.
Un aspect deosebit de important este abordarea adoptată în zona Chișineu Criș, unde s-a luat decizia de a muta traseul drumului și nodul rutier pentru a proteja ariile naturale din zonă.
”În zona Chișineu Criș, pentru a reduce impactul asupra habitatelor, a fost adoptată soluția mutării traseului drumului și a nodului rutier astfel încât să nu afecteze ariile naturale protejate din zonă”, a adăugat ministrul Mediului.