3 C
București
duminică, 22 decembrie, 2024

Raportul Curții de Conturi Europene: Mașinile cu combustie internă nu reduc poluarea la fel de mult pe cât s-ar crede

În realitate, emisiile pe șosea sunt influențate de comportamentul șoferilor, trafic și utilizarea sistemelor de climatizare

Mașinile cu motoare cu ardere internă nu au redus semnificativ poluarea în comparație cu perioadele anterioare.

Mai mult, scăderea emisiilor de CO2 în industria auto se datorează în mare parte creșterii utilizării vehiculelor electrice.

Aceasta este concluzia unui raport publicat de Curtea de Conturi Europeană, scrie Hotnews.ro.

Curtea a evaluat eficacitatea regulamentului privind emisiile de CO2 generate de autoturisme, care, începând din 2010, a impus un obiectiv de emisii la nivelul Uniunii Europene pentru autovehiculele noi și, începând cu 2012, obiective specifice de emisii pentru producători.

Potrivit Curții de Conturi, emisiile de CO2 provenite de la autoturismele noi ”au început să scadă semnificativ începând cu 2020, la 11 ani după implementarea primului regulament

În perioada 2009-2019, emisiile medii ale autovehiculelor noi în condiții reale nu au înregistrat scăderi semnificative, ”în principal din cauza faptului că producătorii s-au concentrat pe reducerea emisiilor măsurate în laboratoare, și nu pe cele din condițiile de trafic reale”.

În 2017, a devenit obligatoriu un nou ciclu de testare în laborator, care reflectă mai bine condițiile reale de conducere, pentru noile vehicule omologate.

Curtea de Conturi Europeană: ”Obiectivele de reducere a emisiilor de CO2 provenite de la autovehicule și ambițiile climatice ale UE pentru 2030 nu sunt suficient de coerente”

Principala provocare pentru atingerea obiectivelor de reducere a emisiilor pentru 2030 și ulterior va fi aceea de a se asigura că consumatorii privați trec suficient de mult la vehicule cu emisii zero. Va fi deosebit de important ca vehiculele electrice să fie accesibile din punct de vedere financiar, să se creeze o infrastructură de reîncărcare suficientă și să se garanteze aprovizionarea cu materiile prime necesare pentru producerea bateriilor”, subliniază Curtea de Conturi.

Emisiile din sectorul transporturilor au reprezentat 23% din totalul emisiilor de gaze cu efect de seră din UE în 2021, dintre care mai mult de jumătate proveneau de la autoturismele particulare, iar acestea continuă să crească.

spot_img
Latest news
știri