Producătorul auto german Volkswagen a anunțat că şi-a înfiinţat propriul laborator de inteligenţă artificială.
Anunțul reflectă ambiţiile tot mai mari ale industriei auto de a adopta această tehnologie de ultimă oră, transmite CNBC, citat de Forbes România.
Exemple comune ale unor astfel de laboratoare sunt cele ale OpenAI, pe care Microsoft le-a susţinut cu miliarde de dolari. Un alt exemplu este DeepMind al Google, pe care gigantul tech Alphabet l-a achiziţionat în 2014.
Compania auto a afirmat că va implementa inovaţiile AI ale laboratorului în propriile sale vehicule pentru a le face mai inteligente
Producătorul auto a afirmat că se concentrează pe dezvoltarea de soluții AI în laboratorul său și urmărește trei rezultate:
- Optimizarea încărcării vehiculelor electrice;
- Întreținerea predictivă pentru mașini;
- Conectarea mai ușoară a vehiculelor la casele clienților prin intermediul dispozitivelor conectate la internet.
Compania a subliniat și că va explora utilizările AI pentru a implementa recunoașterea vocală în mașini.
Această declarație vine într-un moment în care alte companii auto fac investiții semnificative în domeniul inteligenței artificiale.
Companiile urmăresc să își consolideze capacitățile tehnologice și să doteze mașinile lor cu funcționalități mai avansate.
CEO-ul Grupului Volkswagen: ”Vrem să oferim clienţilor noştri o valoare adăugată reală cu ajutorul inteligenţei artificiale”
”Ne propunem să conectăm ecosistemele digitale externe la vehicul, creând o experienţă a produsului chiar mai bună”, a declarat Oliver Blume, CEO al Grupului Volkswagen şi al Porsche AG.