Big Oil se alătură Big Agriculture într-un impuls de extindere a utilizării biocombustibilului pe bază de porumb pentru a contracara mașinile electrice, potrivit BNNBloomberg.
Dușmanii de lungă durată găsesc din ce în ce mai multe puncte comune. Creșterea vehiculelor electrice amenință să reducă cererea de benzină. Giganții din combustibilii fosili intensifică, de asemenea, investițiile în combustibili regenerabili. Ei încearcă să obțină stimulente guvernamentale menite să reducă emisiile și să reducă schimbările climatice.
„Astăzi este o lume diferită”, a spus Bruce Rastetter, fondatorul Summit Agricultural Group. „Este o schimbare radicală a companiilor petroliere care lucrează cu industria biocombustibililor pentru a decarboniza rezervorul de benzină”, a mai spus el.
Majoritatea benzinei vândute în SUA conține 10% etanol, cunoscut sub numele de E10. Dar vânzarea de amestecuri mai mari de 15%, sau E15, în lunile de vară este în general interzisă fără o derogare din partea Agenției pentru Protecția Mediului.
Companiile petroliere, front comun cu producătorii de porumb împotriva mașinilor electrice
Institutul American de Petrol – puternicul lobby petrolier – se unește cu Asociația Națională a Cultivatorilor de Porumb și alte grupuri. Acestea sprijină o măsură bipartizană a senatorului republican Deb Fischer din Nebraska, care ar permite vânzări de E15 pe tot parcursul anului. Legislația ar păstra, de asemenea, accesul la amestecuri mai mici.
„Am fost umăr la umăr în această privință”, a declarat Will Hupman, vicepreședintele API. „Din punct de vedere istoric, acesta nu a fost cel mai ușor lucru de făcut”, a mai precizat el.
Producătorii americani de petrol au fost în dezacord cu fermierii încă de pe vremea modelului T, când Henry Ford a declarat etanolul – alcoolul care se găsește în vin, bere și lichior – combustibilul viitorului. Dar magnatul petrolului John D. Rockefeller și epoca prohibiției au stabilit un curs diferit pentru industria auto.
Mașinile electrice amenință ambele industrii
Guvernul SUA a început să încurajeze utilizarea etanolului la sfârșitul anilor 1970, în urma crizei petrolului. Președintele Jimmy Carter le-a însărcinat liderilor din sectorul agricol să producă etanol ca o modalitate de a reduce dependența de petrol. Archer-Daniels-Midland Co. a început producția în 1978. După ce atacurile teroriste din 2001 au intensificat preocupările privind securitatea energetică, Congresul a stabilit un mandat prin care etanolul și alți biocombustibili să fie amestecați în aprovizionarea națională cu combustibil.
Acest lucru a stârnit o dezbatere continuă, producătorii de petrol susținând că amestecarea aduce costuri mai mari de rafinare. S-a reclamat inclusiv pierderea locurilor de muncă și creșterea prețurilor la pompa de benzină.
De asemenea, a provocat confruntări cu privire la poluarea legată de conducerea în timpul verii. O lege federală a aerului curat blochează vânzările de E15 în majoritatea Statelor Unite din iunie până la mijlocul lunii septembrie. Atunci, căldura crește evaporarea și crește posibilitatea de smog de la atâta benzină.
Dar ascensiunea mașinilor electrice va reduce ambii combustibili lichizi, apropiind petrolul și grupurile agricole.