3 C
București
duminică, 22 decembrie, 2024

Răsturnare de situație cu mașinile diesel. Comisarul UE pentru piața internă reclamă niște afirmații „înșelătoare” privind scoaterea vehiculelor pe motorină din uz

Un membru al Comisiei Europene a venit cu clarificări privitoare la scoaterea din uz a mașinilor diesel, după ce ministrul german al Transporturilor a avertizat că s-ar putea întrâmpla în următorii doi ani.

Thierry Breton, comisarul UE pentru piața internă, l-a contrazis pe ministrul german al transporturilor Volker Wissing. Acesta din urmă precizase că milioane de mașini diesel riscă să fie scoase din funcțiune. Breton a descris afirmațiile lui Wissing drept „înșelătoare”, potrivit Electrive.

Săptămâna trecută, Wissing a susținut într-o scrisoare adresată președintelui Comisiei UE, Ursula von der Leyen, că până la opt milioane de vehicule diesel din Germania ar trebui scoase din uz.

Acest lucru vine în momentul în care Curtea Europeană de Justiție (CEJ) analizează dacă testele de emisii nu ar trebui să se mai limiteze la testele de laborator. Vehiculele cu standardele de emisii Euro-5 și Euro-6 (pre-Euro-6d-temp) au fost dezvoltate doar pentru teste de emisii pe bancul de testare, nu pentru teste în condiții reale. Atunci când sunt măsurate pe șosea (Emisii reale la condus, pe scurt RDE), aceste vehicule nu respectă valorile de poluare. Wissing a avertizat împotriva aplicării retrospective a acestor teste RDE la mașinile mai vechi, deoarece probabil ar trebui să fie scoase de pe șosele.

Breton, răspuns pentru Wissing

Thierry Breton a dat asigurări că executivul european nu intenționează să modifice retroactiv reglementările privind respectarea limitelor de emisii. De asemenea, nu dorește să ia măsuri care să-i penalizeze pe cetățenii care au cumpărat mașini diesel cu bună-credință.

La scurt timp, publicația germană Der Spiegel a scris că Wissing propagă un „scenariu de groază fără groază”. Acest lucru a fost întărit de reacția dură venită din partea comisarului european pentru piața internă. Ministrul avertizase, de asemenea, că aceste teste RDE ar putea fi efectuate la sarcină maximă sau la deplasarea în pantă. Breton a respins, de asemenea, afirmațiile.

Oficialul german, nemulțumit de răspunsul primit

Wissing nu este însă mulțumit de răspunsul primit din partea Comisiei Europene. Deși răspunsul a fost cât se poate de clar, el a spus că îi „confirmă îngrijorările”.

„Ascunde faptul că poziția juridică pe care a luat-o în fața CEJ cu privire la motoarele cu ardere rămâne în vigoare și reprezintă un risc pentru milioane de cetățeni”, a zis el.

De altfel, cazul specific implică doi proprietari de modele Mercedes cu motoare diesel Euro 5 și Euro 6. Procedurile sunt pe rol la Tribunalul Regional Duisburg.

Se presupune că aceste vehicule au manipulat sisteme de purificare a gazelor de eșapament, motiv pentru care proprietarii cer despăgubiri de la Mercedes-Benz. Judecătorii de la Duisburg au trimis 22 de întrebări juridice, unele dintre ele destul de detaliate, CEJ pentru o hotărâre preliminară pentru a evalua cererea celor doi reclamanți. A existat deja o audiere în fața CEJ. Procurorul general își va depune pledoaria în noiembrie, așa că probabil că vor trece câteva luni până la hotărâre.

Prin urmare, este puțin probabil să existe o decizie până la sfârșitul anului, așa cum spune Wissing. Este mai probabil ca politicianul FDP să fi redactat scrisoarea în vederea viitoarelor alegeri ale statului german din Saxonia, Brandenburg și Turingia – pentru a acționa ca un avocat al șoferilor germani de mașini diesel.

spot_img
Latest news
știri