Luna trecută, compania auto Tesla a fost etichetată drept marele perdant în rândul producătorilor de vehicule electrice (EV) în Germania.
Aici, consumatorii au ignorat marca lui Elon Musk şi au cumpărat mai multe maşini Volkswagen, Seat şi BMW, transmite Bloomberg citat de G4 Media.
Creșterea vânzărilor VW și Seat contrastează cu declinul companiei auto, în contextul tensiunilor politice ale lui Elon Musk
Conform datelor publicate de Autoritatea Federală de Transport Rutier din Germania (KBA), VW a fost principalul câştigător în ianuarie.
Compania germană a vândut cu 6.521 mai multe vehicule electrice decât în urmă cu un an.
În același timp, marca Seat a grupului Volkswagen AG a raportat a doua mare creştere, cu 2.520 mai multe maşini înmatriculate.
Practic, Tesla a vândut cu 1.875 mai puţine unităţi, într-o lună în care vânzările totale de vehicule electrice au urcat cu 54%, mai transmite sursa citată.
Susținerea lui Musk pentru AfD afectează vânzările Tesla în Europa
Acesta date se adaugă indiciilor că activităţile politice ale lui Elon Musk afectează Tesla pe marile pieţe EV.
Musk şi-a manifestat susţinerea faţă de partidul de extremă dreapta Alternativa pentru Germania (AfD), poziţie considerată de politicienii germani pro-europeni drept o ingerinţă electorală.
În cursul lunii trecute, vânzările Tesla au scăzut cu 63% în Franţa, şi cu 12% în Marea Britanie.