Volkswagen îşi va orienta strategia de vânzări pentru noul său model electric de 20.000 de euro, programat să fie lansat în 2027, pe piaţa europeană, a spus şefa mărcii germane, Christine Wolburg, citată de Reuters.
Constructorul auto are nevoie de timp până atunci pentru a reduce costurile bateriilor, astfel încât să poată comercializa maşina la acest preţ competitive, transmite Economedia.ro.
Volkswagen intenţionează să lanseze opt noi modele electrice accesibile până în 2027
Este vorba inclusive de ID.2, un model de 25.000 de euro, care va ajunge pe piaţă în acest an.
Compania auto germană implementează un proces de reducere a capacității de producție și a costurilor, pentru a-și asigura resursele financiare necesare dezvoltării unor modele electrice mai accesibile.
Producătorul german se confruntă cu o concurență în creștere din partea mărcilor chineze, care pun presiune asupra cotei sale de piață în Europa.
Vânzările de mașini electrice din România s-au prăbușit la un procent de -35%
Vânzările de mașini electrice în România au scăzut cu 35%, ajungând la o cotă de piață de 6,1% în februarie 2024, comparativ cu o scădere de 28.4% în ianuarie.
În aceeași perioadă, numărul înmatriculărilor de autoturisme noi a crescut cu 5.4%, atingând 11.779 unități.
Dacia conduce topul vânzărilor, urmată de Toyota și Skoda. Reducerea subvenției pentru mașinile electrice la 5.100 euro a avut un impact negativ asupra pieței, iar România se află pe ultimul loc în Uniunea Europeană la acest capitol.