Industria auto europeană intră într-o etapă de ofensivă puternică, încercând să răspundă presiunii tot mai crescânde venite din partea producătorilor chinezi de vehicule electrice.
Industria auto europeană răspunde ofensiv la avansul producătorilor chinezi prin noi modele inovatoare
Înaintea deschiderii prestigiosului salon auto IAA Mobility de la München, companiile Volkswagen, BMW şi Renault au prezentat noi modele inovatoare menite să îşi consolideze semnificativ poziţia pe piaţa europeană şi să recâştige terenul pierdut în China, cea mai mare şi mai competitivă piaţă auto din lume, relatează CNBC.
Specialiştii consideră că aceste lansări reprezintă un răspuns direct şi strategic la avansul rapid al producătorilor chinezi, apreciaţi de tot mai mulţi consumatori europeni pentru dotările lor digitale.
Volkswagen, BMW și Renault lansează noi modele electrice pentru a-și consolida poziția globală
Conform Economedia.ro, Volkswagen a dezvăluit conceptul ID.Cross, un automobil electric compact, cu accent pe software.
În egală măsură, BMW a lansat în premieră mondială SUV-ul electric iX3, bazat pe arhitectura ”superbrain”, care înlocuieşte componente hardware tradiţionale cu un sistem computerizat centralizat.
În același timp, Renault a venit cu două noutăţi: a şasea generaţie a celebrului Clio, unul dintre cele mai vândute modele ale sale, şi Renault 5 Turbo 3E, descris drept primul ”mini supercar” electric al companiei.
În contextul unor provocări majore – costuri de producţie în creştere, tarife americane, perturbări ale lanţurilor de aprovizionare şi reglementări stricte – ofensiva lansată de Volkswagen, BMW şi Renault arată că giganţii auto europeni sunt hotărâţi să îşi păstreze rolul central pe piaţa globală, în ciuda competiţiei dure din partea Chinei.