3 C
București
marți, 25 noiembrie, 2025

Producătorii chinezi impulsionează ”renașterea” mașinilor plug-in hibride în Europa

BYD și rivalii săi câștigă teren cu modele accesibile, în timp ce industria auto europeană ezită și cere amânarea interdicției motoarelor pe benzină

O analiză efectuată de Financial Times arată că BYD și alți producători auto chinezi conduc ”o mini-renaștere a vehiculelor hibride plug-in” în Europa.

În același timp, rivalii lor occidentali rămân preocupați de amânarea interdicției de a produce motoare pe benzină și dincolo de anul 2035, ceea ce le consumă atenția strategică.

Spre deosebire de tehnologia mild sau full hybrid, mașinile plug-in hibrid (PHEV) se încarcă la priză și au o autonomie electrică de 50-100 de km, transmite Biziday.

Prin urmare, acest context evidențiază tot mai clar diferențele de ritm și direcție dintre producătorii globali.

Industria auto din Europa riscă să piardă teren în fața avansului rapid al mărcilor chineze

Pentru producătorii auto tradiționali, acesta este un segment în care își pot valorifica avantajul competitiv în materia motoarelor tradiționale (termice) împotriva rivalilor chinezi, care sunt mult înaintea lor în privința tehnologiei și accesibilității vehiculelor electrice (EV). Cu toate acestea, industria auto europeană s-ar putea să fi pierdut deja războiul înainte ca acesta să înceapă măcar. În timp ce grupurile auto fac lobby intens pentru ca Bruxelles-ul să relaxeze interdicția privind producția de motoare pe benzină din 2035, pentru a permite dezvoltarea pe segmentul PHEV, mărcile chineze încep deja să câștige consumatorii cu modele mai ieftine și cu autonomii mai mari”, arată analiza FT, citează Radio Eco Natura.

Vehiculele plug-in hibride: criticate pentru poluare, dar percepute drept soluție de tranziție

Deși grupurile de mediu susțin că vehiculele hibride plug-in sunt adesea mai poluante decât se afirmă, deoarece au un motor cu combustie, o baterie mare și o greutate considerabilă, ele rămân controversate.

Mulți proprietari neglijează să le încarce constant bateria, ceea ce reduce eficiența reală a acestor modele.

Cu toate acestea, numeroși consumatori le consideră în continuare o opțiune intermediară mai ecologică pentru cei care nu sunt pregătiți să treacă complet la vehicule electrice moderne.

Latest news
știri