Reprezentanţii industriei auto din România au semnalat, în cadrul unei întâlniri oficiale cu premierul Ilie Bolojan, că diminuarea numărului de autovehicule finanţate prin acest program este semnificativă.
Scăderea de la 30.000 de unităţi în 2024 la 19.000 în 2025 ar putea crea riscul pierderii a aproximativ 5.000 de locuri de muncă din industrie.
Premierul explică de ce programul Rabla va continua la o intensitate mai redusă
”Premierul a explicat că programul Rabla va continua, însă la o intensitate semnificativ mai redusă, iar finanţarea acordată de stat va fi corelată cu nivelul producţiei naţionale. Acesta a precizat că limitarea programului este determinată atât de faptul că România şi-a îndeplinit indicatorii asumaţi prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), cât şi de constrângerile bugetare. Deciziile privind această schemă vor fi luate după adoptarea bugetului pe anul 2026, iar înainte de implementare vor fi discutate cu partenerii din industria auto”, se menţionează în comunicat, citează Radio Eco Natura.
Industria auto, Codul muncii şi salariul minim, printre temele discutate
Printre alte subiecte discutate s-au aflat scutirea de impozit pentru activităţile de cercetare din industria auto, precum şi posibila modificare a Codului muncii.
De asemenea, au fost abordate sprijinirea automatizării tehnologice în cazul întreprinderilor mari, susţinerea programelor de recalificare a angajaţilor şi nivelul salariului minim.
