Noul pachet de măsuri al UE pentru industria auto pune în pericol investiţiile producătorilor, scrie Radio Eco Natura.
Directorul general al Stellantis, Antonio Filosa, spune că noul pachet de măsuri pentru industria auto, prezentat de Uniunea Europeană, pune în pericol investiţiile producătorilor în regiune, potrivit unui interviu acordat Financial Times.
Comisia Europeană propune renunţarea la interdicţia maşinilor cu combustie internă din 2035
Comisia Europeană a anunţat marţi un set amplu de propuneri care include renunţarea la interdicţia de facto privind vânzarea de maşini noi cu motoare cu combustie internă începând din 2035, o decizie controversată care a divizat puternic industria auto europeană.
Şeful Stellantis a avertizat că, în lipsa unor investiţii noi şi consistente, va fi dificil de construit un lanţ de aprovizionare rezilient, esenţial pentru menţinerea locurilor de muncă din Europa, pentru prosperitatea economică şi pentru securitatea continentului.
Stellantis a transmis, totodată, că pachetul UE nu abordează o serie de provocări-cheie ale industriei, printre care lipsa unei foi de parcurs clare pentru vehiculele comerciale uşoare şi insuficienta flexibilitate privind ţintele de emisii stabilite pentru 2030 în cazul autoturismelor.
Producătorii auto europeni se confruntă cu presiuni majore din multiple direcţii
Declaraţiile vin într-un moment de presiune tot mai mare asupra producătorilor auto europeni, confruntaţi simultan cu tranziţia costisitoare către electrificare, concurenţa companiilor chineze şi incertitudinile legate de politicile industriale şi de mediu ale Uniunii Europene.
