Institutul Național de Sănătate Publică a transmis că în luna iunie – Luna națională a informării despre efectele consumului de alcool – va derula campania de informare, educare, comunicare ”Alcoolul te face să-ți pierzi simțurile, nu problemele”.
Scopul campaniei este acela de a comunica despre impactul negativ pe care consumul de alcool îl are asupra sănătății.
Campania de informare despre efectele consumului de alcool se adresează în special tinerilor, adolescenților și părinților acestora
Institutul Național de Sănătate Publică a precizat că adolescența este o perioadă critică de dezvoltare când riscurile asociate abuzului de substanțe este în mod particular ridicat.
Tinerii care consumă băuturi alcoolice au un risc de 4 ori mai mare de a deveni dependenți la vârsta adultă.
”Deși comercializarea produselor care conțin alcool este restricționată pentru persoanele sub 18 ani, 2 din 3 elevi cu vârsta de 15-16 ani din România consideră că băuturile alcoolice sunt ușor de procurat (conform datelor studiului ESPAD-European School Survey Project on Alcohol and Other Drugs- derulat în anul 2019)”, se arată în comunicatul publicat de institut.
6 din 10 liceeni din România (15-18 ani) au raportat că au consumat băuturi alcoolice cel puțin în una-două zile
Conform studiului YRBSS (Youth Risk Behavior Surveillance System) desfășurat în anul 2022 prin Institutul Național de Sănătate Publică, 6 din 10 liceeni din România (15-18 ani) au raportat că au consumat băuturi alcoolice cel puțin în una-două zile, în ultimele 30 de zile.
În egală măsură, mai mult de două treimi din liceenii din România (15-18 ani) au declarat că au consumat alcool.