În toată lumea organizațiile de formare a tehnicienilor, furnizorii de garanții și reparatorii spun că atelierele independente de reparații vor fi vitale. Dacă dorim ca vehiculele electrice (EV) să fie accesibile tuturor.
Asta pentru că aceste servicii sunt mai ieftine decât la dealerii în franciză. Industria reparațiilor auto a rămas deja fără muncitori de la pandemie. Institutul Industriei Autodezvoltă cursuri de formare în domeniul auto și lansează în prezent cursuri pentru vehicule electrice. Se estimează că Marea Britanie, cu o interdicție de vânzare a mașinilor cu combustibili fosili din 2030, ar putea avea 25.000 de tehnicieni EV până în 2032.
În Statele Unite se estimează că vor fi necesare aproximativ 80.000 de locuri de muncă de electrician EV anual. Și Australia ar putea avea 9.000 de tehnicieni EV până în 2030. Experții auto se tem că mecanici precum Petrilli din Milano vor evita pur și simplu vehiculele electrice.
Zeci de mii de locuri de muncă pentru tehnicienii EV până în 2030
Mark Darvill, director general la Hillclimb Garage din High Wycombe, a adoptat vehiculele electrice și hibrizii. Despre care spune că reprezintă aproximativ 15% din reparații. Darvill spune că investiția planificată de Hillclimb de 25.000 de lire sterline (31.400 USD) în antrenament și echipament se va amortiza la sfârșitul anului 2024.
Când mașinile electrice și hibrizii ar trebui să constituie 35% din reparații. Clienții care nu au opțiuni de reparare a vehiculelor electrice vin deja de departe. „Ceea ce îi reține pe mulți independenți este frica de necunoscut”, a spus Darvill. Fundația Siemens a dezvăluit un program de 30 de milioane de dolari pentru a instrui tehnicienii EV americani.
Pentru a instala și întreține încărcătoarele pentru vehicule electrice. Lipsa lucrătorilor instruiți va „încetini progresul” trecerii la electricitate, a spus CEO-ul fundației, David Etzwiler. Șeful afacerilor guvernamentale MTA NSW, Collin Jennings, a spus că micile ateliere de reparații EV vor avea nevoie de formare subvenționată. Altfel mașinile convenționale vor rămâne prioritate pentru consumatori.