Prețurile la energie în Germania au crescut vertiginos în ultima perioadă. Costul mediu pentru 1 kwh la stațiile de încărcare DC e de peste 4,3 lei. La mașini electrice cu o baterie de 80 kwh, suma necesară încărcării va fi de 350 de lei. De acești bani, vehiculul poate rula în medie pe autostradă o distanță de 250 de kilometri, potrivit Autolatest.
Să luăm cazul ipotetic al unui drum de la București la Arad. În cea mai mare parte a sa, acest traseu se face pe autostradă. O mașină electrică cu o baterie de 80 kwh și 250 de capi putere necesită 160 kwh. Comparativ, o mașină diesel poate merge 1.000 de kilometri cu 64 de litri de motorină. La un preț mediu de 7,1 lei pentru motorină, mașina poate fi alimentată cu 460 de lei pentru distanța de 1.000 de kilometri. După ce vei parcurge București – Arad, vei rămâne cu rezervorul aproape jumătate plin.
Consumul pentru mașini electrice, mult mai ridicat pe autostrăzile din Germania
Mașina electrică din Germania ar necesită o alimentare de 700 de lei, pentru același traseu.
Deși prețul în prezent e de 3 lei pentru 1 kwh, acesta va crește cel mai probabil în 2025. Prețurile vor fi cu aproximativ 30-50% mai ridicate.
În Germania însă, efectiv nu mai rentează să-ți cumperi mașini electrice. Având în vedere că țara are și multe autostrăzi, consumul vehiculelor electrice este mult mai mare. Pe autostradă, de exemplu, prețul maxim pentru încărcarea rapidă a atins 1,37 euro (6,82 lei).