Parcul Liniei este un proiect îndrăzneț, care pe lângă o grădină urbană include și recondiționarea multor vagoane scoase din uz și lăsate de ruginească. Iar pentru a obține echipamentele feroviare, City managerul sectorului 6, Paul Moldovan, spune că a luat deja legătura cu cei de la CFR. „Proiectarea Parcului Liniei prevede amplasarea de vagoane și alte echipamente CFR, practic toate proiectele noastre pe toate cele 3 faze prevăd astfel de dotări. Noi rămânem în discuții cu CFR Infrastructură și cei care gestionează activele feroviare pentru că acele locomotive sau vagoane de călători sunt la ei și atunci noi și contractorii noștri suntem în legătură cu dânșii să vedem cum colaborăm să obținem acele echipamente”, a declarat pentru G4Media city managerul Sectorului 6.
Vagoane pe post de baruri și restaurante
Vagoanele nu vor fi pe post de mobilier, ci mai degrabă vor fi facilități pentru baruri și restaurante. Proiectul este susținut de cei de la Asociația Metrou Ușor. „Pentru a pune în valoare caracterul feroviar și a scoate la lumină istoria industrială a zonei, aflată într-un amplu proces de regenerare urbană, propunem amplasarea în parc a câtorva vehicule feroviare istorice, statice. Acestea ar putea servi drept mici cafenele, magazine pentru răcoritoare, locuri de joacă pentru copii, sau alte întreprinderi care să faciliteze activitățile family-friendly în aer liber”, spune asociația, care reamintește că în toată lumea astfel de vagoane sau tramvaie sunt folosite pe opst de cafenele, sau restaurant.
Prezentarea istorică, un alt aspect important
Asociația explică într-o postare pe facebook faptul că Bucureștiul încă are, cu siguranță, de unde alege material rulant scos din uz: ”de la vechile tramvaie Tatra ce au fost simbolul cartierului Militari timp de 50 de ani, sau ramele românești de metrou IVA care încă mai circulă ocazional pe M3, până la vagoanele de marfă ce transportau produsele fostei fabrici de lapte de la Lujerului. Pe lângă noile funcțiuni ale vehiculelor integrate în parc, ar fi și un aport la prezervarea istorică, întrucât toate aceste vehicule sunt destinate fierului vechi într-un orizont apropiat de timp”, scrie asociația.