MaraJoVintage: Pentru că o haină vintage merită a doua șansă

”Totul a început în anul 2019 din dragostea pentru hainele vintage și retro găsite in dulapul mamei mele”

Nou sau vintage? Cumpărăm haine pentru noi sau pentru ceilalți? Pentru că acea rochie apare, repetitiv, în vitrina de la mall sau pentru că, într-adevăr, ne-o dorim?

Cumpărăm pentru că păstrăm tendințele din modă sau pentru că produsele noi chiar atrag?

Alegem un produs pentru că ”se poartă” sau pentru că ne dorim, cu adevărat, să îl purtăm?

Se spune că moda revine, în ani, în timp, că tendințele se repetă.

Și totuși: de ce nu am fi noi cei care fac moda să revină? Cei care reinventează, care se disting prin autenticitate, cei care au curajul să fie diferiți.

Continuăm să consumăm într-o lume care consumă și, de cele mai multe ori, ne îmbrăcăm în uniforme, chit că anii de liceu au rămas doar în aminitiri

Alegem un tricou banal, jeans și perechea aia de tenisi pentru că este confortabil. Noi și câteva mii de oameni care se grăbesc, zilnic, pe străzile orașului. Rochia de plajă este aceeași pe care o poartă toată plaja și, în cel mai bun caz, doar culoarea diferă.

Se poartă pantalonii cu talie joasă, cu talie înaltă, se poartă culoarea roșie, se poartă topurile scurte, se poartă rochia tip cămașă, se poartă topurile lungi, se poartă ce găsești la mall, iar noi am devenit supușii lui ”se poartă”.

Dintr-un respect mimat în fața modei. Din comoditate. Din obișnuință. Din dorința de a aparține societății.

Am vorbit cu Monica pentru că, într-o eră a modei rapide, unde toată lumea este concentrată pe ultimele tendințe, este plăcut să fii diferit și unic în stilul tău.

Hainele retro, găsite în dulapul mamei pot fi ”readuse la viață”. De ce? De ce nu?

Foto: MaraJoVintage
Foto: marajovintage.ro

– Eu sunt Monica de la MaraJoVintage, așa cum mă știu oamenii în on-line 🙂

Înființarea unui magazin de îmbrăcăminte vintage fusese, de ani buni, un vis de-al meu, din dragostea pentru hainele vintage și retro găsite în dulapul mamei mele.

Dar, abia în iulie 2019, am început încet să-mi transform hobby-ul de a cumpăra haine vintage în ceva profitabil și mai mare.

Am început să mă gândesc că mi-ar plăcea să fac ceva creativ, doar al meu, ceva unic care să-mi reprezinte personalitatea și pasiunea.

Vintage a fost acea pasiune mai mult decât îmi pot aminti, așa că am lansat site-ul www.marajovintage.ro, iar restul este istoria dansului cu mișcare lentă.

MaraJoVintage: pentru că o haină vintage primește o a doua șansă

Îmi amintesc cu drag de primele cliente, iar de-atunci și până acum au trecut pragul magazinului on-line zeci de clienți, atât doamne, cât și domni.

Foto: marajovintage.ro

Mă bucur tare mult că hainele MaraJoVintage ajung la persoane care așteaptă cu nerăbdare livrarea coletelor mele. Cel mai interesant feedback l-am primit de la o clientă care mă urmărește constant: ”-Eu aștept pachetele de la tine cum îl așteptam pe Moș Crăciun în copilărie!”. Cum să nu-ți crească inima în piept de bucurie? Și asta mă ambiționează și mai mult în ceea ce fac.

Poate că vă veți întreba de unde numele magazinului. Ei bine, de la numele fetiței mele – Mara Ioana.

Hainele vintage sunt purtate, ceea ce înseamnă că au un trecut, o istorie în spate. Când cumperi vintage, piesa respectivă primește o a doua viață și o șansă pentru o nouă aventură.

Consumatorii de haine vintage nu se încadrează într-un tipar sau într-o anumită categorie de vârstă

Am o bază de clienți diversificată: pe de o parte, vintage-ul este popular printre consumatorii tineri, cărora le place să poarte haine în tendințele modei actuale, împreună cu articole vintage pentru a crea o identitate originală, diferită de oricare alta.

Pe de altă parte, sunt clienții de la 40 de ani care se concentrează mai mult pe preț și au nostalgia anilor trecuți.

S-a întâmplat să te atașezi de un produs aparte, să-l păstrezi, să refuzi să-l mai ”afișezi în vitrină”?

O, da! Și nu doar o dată! Toate hainele pe care le găsiți pe site, sunt haine alese pe gustul meu, pe care le-aș purta eu însămi…

Și aici vorbim de rochii și fuste vaporoase, de fuste lungi sau cu lungime midi, de rochii și fuste plisate, de pantaloni palazzo sau culottes… Ce să o mai lungesc?!

Uneori “am noroc” că nu mi se potrivesc toate mărimile, altfel aș rămâne cu ”vitrina” goală. 🙂

Ne îmbrăcăm la fel, ne coafăm la fel, suntem în pas cu moda, dar am ajuns simple manechine, tipare care se diferențiază doar prin personalitate

Ne-am îmbrăcat la fel, ne-am coafat la fel, ne-am încălțat la fel, să fim în pas cu moda. Să fim cool! Manechini și manechine cu conformații diferite, cu personalități diferite, dar cu haine la fel.

Spre bucuria mea, generațiile actuale sunt mult mai orientate către schimbare, către individualitate și exprimarea propriei personalități, inclusiv prin modul în care se îmbracă.

Iar când mentalitățile încep să se schimbe, se întâmplă lucruri bune!

Generația actuală: mult mai responsabilă și mult mai implicată în reciclare și în problemele climatice

Foto: marajovintage.ro

Preocupările generațiilor actuale sunt mult mai profunde. Confruntarea cu probleme reale cum este încălzirea globală îi face pe toți să înțeleagă că au o responsabilitate personală față de tot ceea ce se întâmplă în jur. Toți o avem, de fapt.

Cred că se naște o generație care nu are absolut nimic de pierdut, însă care are foarte multe de câștigat îmbrățișând un stil de viață sustenabil.

În materie de fashion, tinerii, și nu numai ei, sunt în căutare de ținute care să exprime autenticitate și să le valideze opiniile. Iar o ținută vintage le poate oferi, cu siguranță, aceste două aspecte.

Eu cred că hainele vintage și second-hand nu sunt doar o tendință, ci sunt aici pentru a rămâne mult timp. Cererea va continua să crească și tot mai mulți oameni vor începe să consume vintage.

Va fi noul normal pentru tot mai mulți oameni. Și asta nu poate decât să mă bucure.

Cum ajunge un produs din anii `60 să fie vândut în 2021?

Foto: marajovintage.ro

Îmbrăcămintea vintage și pre-loved – aprovizionarea, stilul, istoria – a fost întotdeauna acolo pentru mine și acel moment din vara anului 2019 mi-a dat posibilitatea să o urmăresc în mod corespunzător. Deci, ceva bun a ieșit din incertitudini și… iată-mă.

Aleg manual fiecare piesă pe care o vedeți, îngrijindu-le, reparându-le dacă este cazul, igienizandu-le, călcându-le și, apoi, fotografiindu-le.

Mă trezesc gândindu-mă la vintage și mă culc gândindu-mă la vintage.

Cât despre rochiile bavareze, nu mă așteptam să aibă un asemenea succes! Dar, dacă stai să te gândești: ce să nu-ți placă la o rochie tradițional bavareză?

Este vreo altă rochie tradițională la fel de feminină, elegantă și de-a dreptul sexy precum rochia bavareză?

Orice bărbat sau femeie care a vizitat Oktoberfest-ul din München ar trebui să răspundă cu un NU răsunător.

Ce crezi că diferențiază MaraJoVintage față de alte magazine de profil?

Voi răspunde cu un citat care îmi pare că reflectă perfect răspunsul la această întrebare: ”-In order to be irreplaceable one must always be different.” – Coco Chanel. (”Pentru a fi de neînlocuit trebuie să fim mereu diferiți”)

Sau aș putea da un răspuns comun la această întrebare: că avem reputație bună, că avem un magazin on-line încărcat cu piese care chiar sunt vintage, că expediem rapid coletele…

Toate acestea sunt lucruri grozave și sunt foarte valoroase care ajută în a ne diferenția de restul magazinelor de îmbrăcăminte.

O comandă plasată nu înseamnă doar o achiziție. Ci o prietenie

Foto: marajovintage.ro

Așadar, ce ne face cu adevărat diferiți? Pe cine cu adevărat să întrebați, decât pe clienții care au cumpărat haine MaraJoVintage?

Doamne, domnișoare și chiar domni (da, da! Primul cumpărător pe site a fost un domn care a cumpărat o rochie bavareză pentru a o oferi cadou!) care ne trimit poze purtând ținutele MaraJoVintage, care ne trimit mesaje de mulțumire, de încântare că au achiziționat vreo geantă vintage din anii ‘70 în perfectă stare, oameni care sună imediat ce deschid coletele, pentru că au simțit în mine o persoană caldă și deschisă, care le oferă sfaturi și idei și care vor să-mi răspundă la fel de personal.

Îmi place să las o impresie bună clienților doar prin simplul fapt că sunt eu însămi. Iar eu îi văd mai mult decât simpli clienți. Îi văd ca pe niște prieteni din spațiul virtual.