5.2 C
București
joi, 14 noiembrie, 2024

Particulele de la frânare mai poluante ca cele provenit din combustibil.

Specialiștii spun că aceste particule emană substanțe extrem de toxice.

Specialiștii sunt „din ce în ce mai îngrijorați” de impactul asupra sănătății al poluării aerului produs de uzura anvelopelor vehiculelor, potrivit The Guardian. Particulele sunt deosebit de dăunătoare din cauza substanțelor chimice toxice din care sunt fabricate, spun oamenii de știință de la Imperial College London. Avertismentul urmează date guvernamentale din Regatul Unit care arată că mult mai multe particule minuscule de poluare provin acum din eroziunea anvelopelor decât sunt emise de evacuarea vehiculelor. Raportul estimează că 52% din toată poluarea cu particule mici din transportul rutier a provenit din uzura anvelopelor și a frânei în 2021, plus încă 24% din cauza abraziunii drumurilor și a marcajelor de vopsea ale acestora. Doar 15% din emisii au provenit de la evacuarea mașinilor și încă 10% de la evacuarea dubelor și a mașinilor. Cu toate acestea, testele de noi tipuri de anvelope sponsorizate de Transport for London au descoperit că ar putea duce la emisii cu până la 35% mai puține.

Emisiile de la anvelope standardizate până în 2025

De asemenea, UE urmează să reglementeze emisiile anvelopelor într-o premieră mondială, noi standarde urmând să intre în vigoare până la jumătatea anului 2025. Emisiile de eșapament de la vehiculele din Marea Britanie au scăzut cu 90% din 1996, conform datelor guvernamentale, datorită aplicării unor standarde mai stricte. Drept urmare, particulele din anvelope, frâne și drumuri au devenit principala cauză a poluării din trafic, prezentând o nouă frontieră în eforturile de reducere a nivelului de aer murdar. Particulele mici se separă de anvelope pe măsură ce mașinile se deplasează, devin în aer și pot fi inhalate adânc în plămâni. Poluarea aerului cauzează între 26.000 și 38.000 de decese timpurii pe an în Anglia, iar poluarea cu particule a fost legată de o gamă largă de boli. Particulele mai mari de uzură a anvelopelor sunt spălate sau aruncate în râuri și mări și sunt o componentă semnificativă a poluării cu plastic care a contaminat atât corpurile oamenilor, cât și planeta, de la vârful Muntelui Everest până la cele mai adânci oceane. Raportul Imperial College din Londra spune că 6 milioane de tone de particule de uzură a anvelopelor sunt eliberate la nivel global în fiecare an.

Particulele de la cauciuri, extrem de toxice

Numai în Londra, se spune, 2,6 milioane de vehicule emit aproximativ 9.000 de tone de particule anual. Particulele pot conține substanțe chimice toxice, inclusiv hidrocarburi poliaromatice și benzotiazoli, precum și metale grele precum zincul și plumbul, au spus oamenii de știință. Dar cercetările privind uzura anvelopelor și efectele acesteia au fost neglijate în comparație cu lucrările privind emisiile de combustibil, au spus ei. Un nou tip de anvelopă, concepută de startup-ul Enso special pentru vehicule electrice (EV) și pentru a produce mai puțină uzură a anvelopelor, a fost testat recent într-o încercare de șase luni sponsorizată de TfL și folosind zeci de autoutilitare operate de Royal Mail și de livrare. firma DPD.

spot_img
Latest news
știri