2.7 C
București
joi, 26 decembrie, 2024

UE, noi reguli și pentru utilizarea combustibililor durabili în aviație.

Combustibilii sintetici sunt mult mai scumpi ceea ce ar putea duce la mărirea prețului biletelor de avion

Uniunea Europeană a convenit asupra unui acord pentru a stabili obiective obligatorii pentru companiile aeriene din Europa pentru a-și spori utilizarea combustibililor durabili. Astfel încât se urmărește micșorarea emisiilor de carbon provenite din această industrie. După discuțiile de noaptea târziu, negociatorii din Parlamentul European și din statele membre UE au încheiat un acord chiar înainte de miezul nopții.

Propunerea urmărește să crească atât cererea, cât și oferta de combustibili durabili pentru aviație (SAF). Deocamdată, acești combustibili sunt produși în cantități mici și sunt mult mai scumpi decât combustibilii convenționali pentru aviație. Furnizorii de combustibil trebuie să se asigure că 2% din combustibilul pus la dispoziție pe aeroporturile UE este SAF în 2025, care va crește la 6% în 2030, 20% în 2035 și treptat la 70% în 2050.

Până în 2035, 35% dintre combustibili trebuie să fie sintetici

Din 2030, 1,2% dintre combustibili trebuie să fie și combustibili sintetici, crescând la 35% în 2050. Combustibilii sintetici sunt fabricați folosind emisiile de CO2 captate, despre care susținătorii spun că echilibrează CO2 eliberat atunci când combustibilul este ars într-un motor. Aviația este văzută ca unul dintre sectoarele cele mai greu de decarbonizat, aeronavele cu emisii zero nu sunt așteptate de mai mult de un deceniu. Combustibilul durabil este văzut ca o cale de a începe să reducă treptat amprenta de carbon a călătoriilor aeriene în termen scurt. Unele companii aeriene europene, cum ar fi Air France-KLM (AIRF.PA), au declarat că și-au făcut deja obiective mai ambițioase pentru utilizarea SAF decât cele stabilite în normele UE. Alții au avertizat că acordul ar putea distorsiona concurența.

Transportul hranei pentru animale s-ar putea scumpi

Deoarece obiectivele SAF se vor aplica companiilor aeriene care zboară din hub-uri europene, dar nu și transportatorilor pe distanțe lungi care zboară din alte părți. Creșterea prețului pentru călătoriile prin Istanbul sau Dubai este marginală, deoarece nu sunt suportate costuri SAF la transferul în aceste hub-uri”, a declarat un purtător de cuvânt al Lufthansa (LHAG.DE). Companiile aeriene urmează să primească aproximativ 2 miliarde de euro (2,2 miliarde de dolari) în finanțare de la piața carbonului din UE pentru a le ajuta să treacă la SAF. Biocombustibilii pot conta pentru principalele obiective SAF dacă respectă criteriile de durabilitate ale UE. Hidrogenul cu emisii scăzute de carbon produs din energia nucleară este, de asemenea, eligibil – o victorie pentru țări precum Franța cu cote mari de putere atomică. Grupul de campanie Transport & Environment a criticat includerea unor biocombustibili, inclusiv a grăsimilor animale despre care a spus că ar putea cauza penurie în alte industrii, cum ar fi producția de hrană pentru animale de companie.

spot_img
Latest news
știri