Prăbușirea financiară a producătorului suedez de baterii pentru mașini electrice Northvolt reaprinde dezbaterea privind nevoia Europei de a-și produce singură componentele, titrează Biziday.
Criză financiară majoră pentru principalul furnizor european de baterii electrice
Principalul furnizor de baterii pentru producătorii de autoturisme electrice din Europa se confruntă cu probleme financiare și a depus, săptămâna trecută, cererea de protecție împotriva falimentului, după ce discuțiile despre finanțare cu investitorii și creditorii, inclusiv Volkswagen și Goldman Sachs, au eșuat.
În cei opt ani de la înființare, Northvolt a atras, sub diverse forme, zece miliarde de dolari, iar VW și Goldman Sachs dețin fiecare aproximativ o cincime din acțiuni.
Compania a fost în fruntea start-up-urilor care s-au angajat să devină furnizori importanți pentru producătorii europeni de mașini, pe măsură ce aceștia se pregătesc să renunțe la motoarele cu combustie.
Dar cererea pentru mașinile electrice a încetinit pe continent, iar China a ajuns să controleze 85% din producția globală de celule pentru baterii, iar grupul suedez a fost nevoit să facă multe concedieri și să-și restrângă producția.
Mai mult, a avut de suferit și după decizia BMW de a renunța la un contract de două miliarde de euro.
Northvolt are nevoie de 1 – 1.2 miliarde de dolari pentru o posibilă restructurare
Recent, Northvolt a informat că are nevoie de 1 – 1.2 miliarde de dolari pentru strategia sa de restructurare, pe care vrea să o încheie în martie 2025.
În aceste condiții, ambiția Europei de a-și pune la punct industria de baterii pentru vehiculele electrice pare un vis îndepărtat, scrie Reuters în analiză.
În acest an, cel puțin opt companii și-au amânat sau au renunțat complet la proiectele de fabrici de baterii în Europa, cei mai importanți fiind Svolt (China) și ACC, o societate înființată în parteneriat de Mercedes și General Motors. Planurile au întâmpinat dificultăți birocratice, de producție sau de cerere, mai scrie sursa citată.