O acțiunea concertată a autorităților, respectiv Poliția de Frontieră, Garda de Mediu, ANPC a
reușit să oprească introducerea în țară a sute de tone de deșeuri. Transporturile oprite
conțineau aproximativ 200 de tone de produse second-hand. Mai exact este vorba despre
îmbrăcăminte, precum şi deşeuri din aluminiu, electrocasnice second-hand. Pentru toate
acestea șoferii tirurilor nu au putut prezenta documentele legale. Unul dintre aceste cazuri s-a
petrecut la Punctul de Trecere a Frontierei Borş II. Trei tiruri conduse de trei șoferi români au
fost oprite.
24.300 de kilograme dintr-o lovitură
Conform documentelor de însoţire a mărfii, produse second-hand din Germania, Olanda şi Italia
pentru societăţi din România. ‘‘Au existat suspiciuni cu privire la legalitatea transporturilor în cauză. Este vorba despre 24.300 kg de marfă suspectă așa că a fost solicitat ajutor.
Reprezentanţii Comisariatului Judeţean din cadrul Gărzii Naţionale de Mediu – Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului Bihor au fost chemați. În urma verificărilor, reprezentanţii autorităţii naţionale responsabile cu protecţia mediului au interzis intrarea automarfarului în ţară. Deoarece bunurile transportate nu îndeplinesc condiţiile legale”, se arată în comunicatul Poliției de Frontieră.
Alte nouă tiruri au fost oprite în trei puncte diferite, 175.000 de kilograme de deșeuri
De asemenea și la Punctele de Trecere a Frontierei Petea, Nădlac II, Borş II şi Giurgiu, au fost
găsite nouă automarfare care transporatu deșeuri. Textile, electrocasnice second-hand, mobilă
şi saltele second-hand, deşeuri de aluminiu şi ceramice, încărcate din Belgia, Germania, Polonia
şi Bulgaria, și care trebuiau să ajungă în România. Și aici s-a apelat la sprijinul ofițerilor de la
Garda de Mediu, dar și al ANPC-ului. Astfel, în cadrul verificărilor, s-a stabilit că în cele nouă
mijloace de transport se afla cantitatea totală de 175.000 kilograme deşeuri, au arătat
reprezentanții Poliției de Frontieră. Astfel că în toate cazurile autorităţile de control nu au
permis intrarea în ţară a mijloacelor de transport. Întrucât nu erau îndeplinite condiţiile legale
necesare transporturilor, fiind înapoiate pe teritoriul Ungariei, respectiv Bulgariei.