Pe 29 noiembrie 2023, Dacia a publicat primele imagini cu noul Duster. Premiera este că noua mașină va conține elemente din plastic reciclat. De asemenea, după Jogger, mașina va avea și variantă hibridă.
Duster 3 urmează să fie prezentat la Salonul de la Geneva, iar în primăvară va ajunge la primii clienți.
Din punct de vedere al dimensiunilor, mașina are o lungime de 4,34 metri lungime. Garda la sol pentru versiunea 4×4 este de 217 mm, iar pentru celelalte versiuni de 209 mm. Constructorul precizează că la interior va exista mai mult spațiu pentru pasageri față de versiunile precedente. De precizat și că designul mașinii e inspirat din conceptul Manifesto, prezentat în 2022.
În ceea ce privește prețul, acesta va porni de la sub 20.000 de euro pentru cea mai slab echipată mașină. Prețul pentru Duster Extreme nu va trece însă de 30.000 de euro.
Dacia Duster 3 – Motorizări
Noul Duster va fi echipat cu motorizarea HYBRID 140. Aceasta este bazată pe tehnologii dovedite și recunoscute în cadrul Renault Group și este alcătuită dintr-un motor cu 4 cilindri de 1,6 litri, pe benzină, de 94 CP, din două motoare electrice (un motor de 49 CP și un demaror/generator de înaltă tensiune) și dintr-o cutie de viteze automată electrificată. Ea dispune de 4 trepte dedicate motorului termic și alte 2 alocate motorului electric. Această tehnologie combinată este posibilă ca urmare a absenței ambreiajului.
În plus, frânarea regenerativă, combinată cu capacitatea ridicată de recuperare a energiei de care dispune bateria de 1,2 kWh (230V) și cu randamentul cutiei automate, permit ca până la 80 % din timpul de rulare în oraș să se realizeze în mod electric, asigurând totodată o economie de carburant de până la 20 % în ciclu mixt și până la 40 % în ciclu urban. Demarajul se realizează sistematic în mod 100 % electric.
Duster vine și cu un motor TCe de 130 de cai putere, o premieră pentru gama Dacia. Ea combină un motor pe benzină de nouă generație, cu 3 cilindri, de 1,2 litri, turbo, bazat pe ciclul Miller (randament optimizat și pierderi mai reduse prin pompare) cu un sistem mild hybrid de 48V. Acesta din urmă susține motorul termic în fazele de demaraj și accelerație, permițând diminuarea consumului mediu și a emisiilor de CO2 cu circa 10 %*.
Această motorizare este disponibilă cu cutia de viteze manuală cu 6 trepte pentru versiunile 4X2 și 4X4.
Motor ECO-G de 100 de cai putere
Noul Duster vine și cu un ECO-G de 100 de cai putere. Dacia este singurul constructor care propune, sub emblema ECO-G, motorizări cu carburație mixtă benzină și GPL pe ansamblul gamei sale de modele. Noul Duster beneficiază de această tehnologie dovedită, instalată din fabrică.
În mod GPL, noul Duster ECO-G 100 emite în medie cu 10% mai puțin CO2 decât o motorizare pe benzină echivalentă. Autonomia vehiculului ajunge la 1300 km datorită celor două rezervoare cu un volum cumulat de aproape 100 litri: 50 litri de benzină și 50 litri de GPL (instalat sub planșeul portbagajului). Trecerea de la un carburant la altul se face instantaneu cu ajutorul unui comutator perfect integrat în tabloul de bord.
Elemente din plastic reciclat la exterior
În ceea ce privește plasticul exterior, 20% din plasticul folosit la noul Duster provine din reciclare. Acesta poartă denumirea de Starkle, iar compoziția sa este neomogenă. Va putea fi observat foarte ușor, mai ales că nu va fi vopsit.