20 C
București
vineri, 20 septembrie, 2024

Copiii, păcăliți pe TikTok să cumpere produse de îngrijire a pielii cu efect nefast pentru ten. Avertismentul specialiștilor

Tendința în creștere a copiilor de până la 8 ani de a folosi produse de îngrijire a pielii i-ar putea lăsa cu probleme ireversibile ale tenului. Avertismentul a fost făcut de Asociația Britanică pentru Dermatologi, potrivit BBC.

Tot mai mulți copii au început să le ceară părinților să le cumpere produse de lux pentru îngrijirea pielii. Ei au văzut aceste produse la influencerii lor preferați de pe TikTok.

Multe dintre acestea conțin ingrediente active potențial dăunătoare, precum acizii de exfoliere. Ele sunt destinate exclusiv adulților. Aceste produse pot provoca alergii sau eczeme.

Cum sunt păcăliți copiii să cumpere produse pentru îngrijirea pielii

Sadie, în vârstă de 8 ani, a văzut pentru prima dată videoclipuri de îngrijire a pielii pe TikTok. Influencerul preferat vorba despre „cât de bune erau pe piele”.

Micuța a fost atrasă de un produs de la compania Bubble și de marca americană Drunk Elephant. Ambalajul acestei mărci este extrem de atractiv atât pentru copii, cât și pentru adulți. Produsul costă aproximativ 60 de lire sterline și conține acizi alfa, beta hidroxi și retinolul derivat al vitaminei A.

BBC News a primit mesaje de la mai mulți părinți îngrijorați de interesul copilului lor pentru îngrijirea pielii. Aceștia s-au plâns de influența rețelelor sociale și a prietenilor celor mici.

Conținutul de îngrijire a pielii este nerestricționat pe rețelele sociale și videoclipurile atrag milioane de vizionări.

Fenomen îngrijorător în SUA. Copiii dau buzna în magazine

Copiii din SUA abuzează frecvent testerii din magazine și golesc rafturile de produse imediat ce intră în stoc.

Drunk Elephant, în special, a devenit extrem de popular. Fondatorul Tiffany Masterson le-a spus „copiilor și tinerilor să stea departe de produsele noastre mai puternice care includ acizi și retinoli”.

„Pielea lor încă nu are nevoie de aceste ingrediente”, spune ea.

BBC News a cerut mai multe lămurir din partea Drunk Elephant.

Fascinația pentru brand s-a globalizat și văzând că prietenii ei au reușit să pună mâna pe produse, Sadie a „implorat-o” pe mama ei, Lucy, să îi cumpere.

Când a refuzat, dându-și seama că erau un produs nepotrivit, Sadie a abordat alți membri ai familiei mai puțin conștienți de potențialul acestuia.

Lucy spune că produsul au făcut pielea lui Sadie să se înroșească, iar micuța a avut mâncărimi.

„Lui Sadie îi place să facă [îngrijirea pielii] împreună cu prietenii ei și se simte exclusă dacă nu o face.”, a spus mama ei.

În ciuda faptului că ea însăși era interesată de îngrijirea pielii, Lucy „nu auzise niciodată” de unele dintre mărcile pe care le dorea Sadie.

Lucy i-a interzis lui Sadie TikTok-ul. A considerat că e prea tânără pentru platformă, dar mulți dintre creatorii de conținut favoriți sunt încă ușor accesibili pe YouTube Shorts.

„Este foarte dificil să încerci să o educi la 8 ani despre cum ar trebui să fie îngrijirea pielii”, spune Lucy.

Avertismentul medicilor

Dr. Tess McPherson, dermatolog pediatru, spune că este important ca copiii să primească „informații, nu informații greșite” despre îngrijirea pielii.

„[O mulțime dintre] acestea sunt produse anti-îmbătrânire”, spune ea pentru BBC News.

„Pot fi potrivite pentru pielea mai în vârstă. Nu sunt potrivite pentru copii. Pot provoca iritații ale pielii indiferent de ce vârstă ai – dar, în mod clar, pentru pielea mai tânără, pot fi potențial periculoase sau problematice.

Pentru un copil cu eczeme sau piele sensibilă, acestea ar putea cauza probleme semnificative”, a precizează medicul.

Dr McPherson, care reprezintă Asociația Britanică a Dermatologilor, își face griji și în legătură cu „ambalajul sugestiv”, adesea strălucitor și colorat și, prin urmare, atractiv pentru copii.

„Se joacă pe vulnerabilități”, spune ea.

Părinții care doresc să abordeze problemele legate de pielea copiilor lor ar trebui să vorbească cu un medic sau dermatolog pentru a „obține tratamente eficiente”, adaugă dr. McPherson.

„Nu trebuie să cheltuiești mulți bani pe produse scumpe și nu are rost să cauți pielea perfectă, despre care știm că nu există”, mai precizează medicul.

Nu există restricții de vârstă pentru cumpărarea acestor articole în magazine sau online.

spot_img
Latest news
știri