Amprenta anuală de carbon a aplicației TikTok o depășește pe cea a unei țări de dimensiunea Greciei, titrează Digi 24.
Platforma generează 50 de milioane de tone de CO2 anual, depășind Twitter și Snapchat, iar consumul de energie al platformei echivalează cu emisiile a milioane de mașini pe benzină
Consumul de energie necesar pentru funcționarea platformei reprezintă, pentru fiecare din cei un miliard de utilizatori, în medie anuală, echivalentul emisiilor unei mașini pe benzină care parcurge 198 de kilometri.
Platforma Greenly care prezinta aceste date arată că, în 2023, numai utilizatorii TikTok din SUA, UK și Franța au generat 7.6 milioane de tone metrice de echivalent dioxid de carbon, adică mai mult decât Twitter/X și Snapchat la un loc.
Extrapolarea arată că, la nivel mondial, platforma video chinezească produce anual cel puțîn 50 de milioane de tone metrice de CO2, fără a lua în calcul aportul adus de birouri și angajați.
TikTok depășește Instagram în cee ce privește emisiile de carbon
Deși Instagram are un număr aproape dublu de utilizatori decât TikTok, emisiile companiei chineze sunt chiar mai mari, deoarece timpul petrecut, în medie de un utilizator pe TikTok este de 45 de minute pe zi, în timp ce la Instagram această medie este de 30 de minute pe zi.
În topul realizat de Greenly, imediat după TikTok se clasează YouTube, dar analiștii mai arată și că ByteDance, compania mamă a TikTok, este și cea mai opacă în privința emisiilor produse de centrele sale de date, spre deosebire de Meta (Instagram) și Google (YouTube) care prezintă anual rapoarte detaliate privind amprenta de carbon a aplicațiilor lor.