6 C
București
luni, 25 noiembrie, 2024
Acasă Blog Pagină 20

România investește în stocarea energiei electrice: Compania Electrica obține noi fonduri pentru un proiect de baterii

Foto: Pixabay
Foto: Pixabay

Potrivit companiei Electrica, România va beneficia de o nouă finanțare din PNRR pentru dezvoltarea unui proiect de stocare a energiei electrice, titrează News.ro.

Reprezentanții companiei au explicat că este vorba despre o finanțare de 3.4 milioane de euro prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), pentru a dezvolta un proiect în localitatea Fântânele, judeţul Mureş.

Valoarea totală a proiectului este estimată la 21.8 milioane de euro, mai informează sursa citată. Demersul vizează dezvoltarea unor unităţi de stocare a energiei electrice bazate pe tehnologia bateriilor, cu o capacitate totală de 69.93 MWh.

CEO Electrica: ”Ne bucurăm să ne numărăm printre beneficiarii fondurilor PNRR pe acest pilon, un stimulent atât de necesar în contextul tranziţiei energetice accelerate”

”Această realizare reprezintă un pas important în atingerea obiectivului nostru strategic de a accesa cât mai multe fonduri nerambursabile pentru investiţii.Tehnologia de stocare a energiei în baterii oferă multiple beneficii, de la flexibilitatea şi stabilitatea reţelei, necesare integrării surselor de energie regenerabilă, la reducerea costurilor şi protejarea infrastructurii critice”, a declarat Alexandru Chiriţă, CEO Electrica.

Acesta este al doilea proiect prin care Electrica accesează fonduri din PNRR

În octombrie 2023, compania a obţinut finanţare pentru proiectul fotovoltaic Satu Mare 2, mai transmite sursa citată.

Este vorba despre un proiect cu o capacitate instalată de aproximativ 27 MWp.

Acesta urmează să fie finalizat până la sfârşitul acestui an.

Lacul Comana a secat complet din cauza schimbărilor climatice

Foto: Facebook/Mircea Fechet
Foto: Facebook/Mircea Fechet

Ministrul Mediului a anunțat astăzi, 18 octombrie, că a vizitat Parcul Natural Comana, administrat de Romsilva, pentru a analiza situația critică a Lacului Comana, care a secat complet în această vară din cauza fenomenelor meteorologice extreme.

Mircea Fechet a precizat că prima dată în istorie când acest lac, parte a Deltei Neajlovului, se confruntă cu o astfel de problemă, iar impactul este devastator atât pentru biodiversitatea zonei, cât și pentru comunitatea locală.

Ministrul Mircea Fechet: ”Suntem martori ai impactului direct pe care schimbările climatice și fenomenele meteorologice extreme îl au asupra mediului”

Așa cum se întâmplă în astfel de cazuri, efectele negative nu se resimt doar asupra naturii, ci și asupra comunității locale și vizitatorilor. Împreună cu colegii din instituțiile subordonate MMAP și președintele ales al CJ Giurgiu, Toma Petcu, am elaborat un plan de investiții pentru lucrările hidrotehnice necesare, astfel încât situația din această vară să nu se mai repete”, a punctat Fechet.

Parcul Natural Comana adăpostește o biodiversitate remarcabilă și este esențial să găsim soluții pentru a proteja acest patrimoniu natural unic.

Soluțiile tehnice identificate vor ajuta la menținerea nivelului apei în acvifer, ceea ce va contribui la restabilirea echilibrului atât pentru ecosisteme, cât și pentru locuitorii din zonă.

Ministrul a transmis că a  evaluat și zonele turistice din parc și am identificat soluții pentru îmbunătățirea serviciilor de vizitare, inclusiv planul de a construi un nou centru de vizitare modern și accesibil.

Galeria Națională din Londra ia măsuri stricte care să protejeze operele de artă de atacurile ecologiștilor

Foto: Pixabay
Foto: Pixabay

Galeria Naţională din Londra a anunţat că a intensificat controalele de securitate după mai multe atacuri asupra operelor din colecţia sa de către activişti ecologişti şi pro-palestinieni.

Niciun lichid nu va mai fi acceptat în Galeria Naţională din Londra

Începând de vineri, instituția nu va mai accepta niciun lichid, scrie Digi 24. Excepţie fac laptele pentru sugari şi a medicamentele eliberate pe bază de reţetă.

În egală măsură, Galeria Naţională din Londra a declarat că a fost ”victima a cinci atacuri separate” începând din iulie 2022.

Operele, protejate de sticlă, nu au fost deteriorate în aceste atacuri. Totuși, cadrele lor au fost, în unele cazuri, deteriorate.

Din păcate, am ajuns în punctul în care suntem obligaţi să luăm măsuri pentru a ne proteja vizitatorii, personalul şi colecţia”, a transmis muzeul.

Grupul Just Stop Oil solicită acum stoparea utilizării combustibililor fosili până în 2030

La sfârşitul lunii septembrie, două activiste de mediu din grupul Just Stop Oil au aruncat supă pe două versiuni ale tabloului ”Sunflowers” al lui Van Gogh.

Tabloul a fost pictat în 1888 și este protejat cu peteți de sticlă.

Ce valorează mai mult, arta sau viaţa? Sunteţi mai preocupaţi de protejarea unei picturi decât de protejarea planetei noastre şi a locuitorilor săi?”, a întrebat, la acel moment, una dintre protestatare.

Doi activişti din acelaşi grup au făcut acelaşi lucru cu una dintre aceste copii ale operei în iulie 2022.

Conform sursei citate, activiștii au fost condamnaţi la pedepse cu închisoarea.

În patrimoniul Galeriei se află 2.300 de tablouri

National Gallery din Londra este un muzeu destinat tuturor, nu doar cunoscătorilor de artă.

Chiar de la începuturile sale (1838), accesul a fost gratuit.

Un bărbat a fost amendat după ce și-a legat câinele de mașină

Sursa foto: Facebook
Sursa foto: Facebook

În urma distribuirii unei imagini în mediul online cu un câine legat de o maşină cu numere de Buzău, poliţiltii au demarat mai multe verificări pentru a stabili ce s-a întâmplat.

Proprietarul câinelui a fost identificat şi amendat, scrie News.ro.

După ce a fost ținut legat de mașină, patrupedul a fost evaluat de un medic veterinar

Pentru evaluarea medicală a câinelui, a fost solicitat sprijinul unui medic veterinar, care a constatat că acesta nu prezintă leziuni. De asemenea, medicul veterinar a constatat că se află în condiţii bune de sănătate şi întreţinere şi, în prezent, nu se află într-o situaţie de pericol, conform Legii nr. 205/2004 privind protecţia animalelor”, a transmis, joi, IPJ Buzău, potrivit Știri pe Surse.

În urma discuţiilor purtate cu deţinătorul, a reieşit că, la data de 17 octombrie, a intenţionat transportarea câinelui pe o distanţă scurtă, între două proprietăţi ale sale, dar şi că nu a avut în intenţie rănirea animalului, mai precizează sursa citată.

Bărbatul nu deţinea documentele sanitar-veterinare impuse de lege

Totodată, poliţiştii au constatat că bărbatul nu deţine documentele sanitar-veterinare impuse de lege.

În plus, câinele nu este microcipat. Prin urmare, bărbatul din Buzău a fost sancţionat contravenţional şi i-au fost reprelucrate obligaţiile legale ce îi revin.

A fost semnat un acord major pentru producția de biometan în România

Foto: Pixabay
Foto: Pixabay

Cea mai mare fermă integrată din România, lider în producţia de lapte de vacă, şi o companie de energie specializată în dezvoltarea proiectelor de producere a biometanului în România, anunţă că au semnat un acord de cooperare pentru cel mai mare proiect de producţie a biometanului din România, cu o capacitate totală de până la 15 MW.

Investiţia este de peste 30 de milioane de euro, transmite Hot News.

DN AGRAR: Lider în agricultură sustenabilă și reducerea emisiilor de carbon

Scopul  este de a transforma DN AGRAR într-un lider în agricultură sustenabilă, reducând semnificativ emisiile de carbon din activităţile curente prin valorificarea gunoiul de grajd provenit direct de la fermele noastre pentru producţia de biogmetan. Estimăm că putem realiza o reducere de 90% a emisiilor de carbon, în timp ce deschidem oportunităţi economice şi creăm noi locuri de muncă. Proiectele noastre precum producţia de biometan, fabrica de compost şi energie solară ne vor conduce către emisii aproape de zero şi vor asigura dezvoltarea activităţii noastre de bază”, a declarat Peter de Boer, membru CA.

Suma alocată este de peste 30 de milioane de euro

Investiţia totală pentru realizarea proiectului este estimată la peste 30 de milioane de euro.

Execuţia proiectului este estimată să dureze peste 2 ani de la semnarea acordului final.

Infrastructură 5: ”Aleea Podul Giurgiului este acum reparată”

Foto: Facebook/Infrastructură 5
Foto: Facebook/Infrastructură 5

Echipa Infrastructură 5 a transmis că a finalizat lucrările la Aleea Podul Giurgiului din Sectorul 5 al Municipiului București.

În egală măsură, compania va continua reparațiile și lucrările de modernizare în mai multe zone.

În acest mod, va asigura un mediu urban mai sigur, curat și funcțional pentru toți cetățenii.

Echipa Infrastructură 5 lucrează continuu pentru a oferi locuitorilor Sectorului 5 drumuri sigure și de calitate

Echipa noastră a finalizat o nouă lucrare în această zonă. Reparăm și modernizăm infrastructura locală pentru a oferi drumuri sigure și de calitate”, se arată în comunicatul publicat de societate pe contul de Facebook.

Infrastructură modernizată pe Intrarea Câmpenești din Sectorul 5: lucrările de reabilitare, finalizate cu succes

Reamintim că, în cursul săptămânii trecute, societatea Infrastructură 5 a transmis că au fost finalizate cu succes lucrările de reabilitare a trotuarelor și carosabilului pe Intrarea Câmpenești.

Potrivit comunicatului societății, acest proiect a vizat refacerea completă a infrastructurii pietonale și rutiere.

Prin urmare, au fost îmbunătățite considerabil siguranța și confortul locuitorilor din zonă.

Echipa noastră a respectat toate standardele tehnice și de calitate impuse, iar zona este acum pregătită pentru utilizare”, au transmis membrii companiei Infrastructură 5 din Sectorul 5 al Municipiului București.

Primăria Sectorului 5 din București se implică activ pentru infrastructura modernă a sectorului.

Vor fi executate multiple lucrări menite să îmbunătățească viața cetățenilor.

Aproape 81% dintre ambalajele puse pe piaţă în luna septembrie au fost recuperate prin SGR

Foto: Pixabay
Foto: Pixabay

Aproximativ 81% din numărul total de ambalaje puse pe piaţă în luna septembrie au fost recuperate prin Sistemul Garanţie-Returnare (SGR), în creştere faţă de luna anterioară, când au fost recuperate 78% din ambalajele puse pe piaţă, a anunţat ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor, Mircea Fechet, la un eveniment de specialitate.

Am vizitat o fabrică în judeţul Bacău, care produce containere din panouri. Am aflat că unul dintre clienţii principali ai acelei fabrici de panouri este un mare lanţ de magazine care foloseşte acele containere pentru instalarea unor puncte de colectare automată a ambalajelor, acele RVM-uri, în parcarea supermarket-urilor, unde mergem şi înapoiem ambalajele. Îmi povesteau administratorii acelui business cum au angajat mai mulţi oameni şi cum au crescut producţia deoarece comenzile – numărul acelor containere ce urmau a fi livrate – este de ordinul sutelor”, a declarat ministrul Mediului din România, citat de G4 Media.

Fiecare centru care colectează ambalaje are peste 120 de locuri de muncă

Vă mărturisesc că, în urmă cu patru ani, atunci când scriam primele rânduri din hotărârea de Guvern legată de Sistemul Garanţie-Returnare, nici prin cap nu mi-a trecut că voi crea oportunităţi de business pentru firmele de containere din România”, a mai transmis ministrul Mediului.

În egală măsură, Mircea Fechet a ținut să puncteze că, odată cu demararea Sistemului Garanţie-Returnare au fost create multe locuri de muncă, fiecare centru având peste 120 de locuri de muncă nou înfiinţate.

Totodată, oficialul a menţionat că sunt 5.000 – 6.000 de colectori informali care, chiar dacă nu plătesc contribuţii sociale, ”la sfârşitul fiecărei zile nu doar că fac România mai curată, dar pun şi ei o pâine pe masă, folosindu-se de Sistemul de Garanţie-Returnare”.

Industria auto europeană, între provocarea tranziției verzi și păstrarea competitivității economice

Foto: Pixabay
Foto: Pixabay

Uniunea Europeană se confruntă cu provocarea de a menține o industrie auto de top pe teritoriul său, în timp ce își urmărește obiectivele ambițioase de neutralitate a emisiilor de carbon, conform unui studiu Coface despre industria auto, scrie News.ro.

Studiul arată că autoturismele generează 15% din emisiile de gaze cu efect de seră (GES) în Europa, iar sectorul auto contribuie cu 7% la PIB-ul UE.

La mijlocul anului 2024, mașinile electrice reprezentau doar 12.5% din totalul vânzărilor de vehicule, fiind depășite de vehiculele hibride (HEV) și cele cu motoare pe combustie internă.

Europa, departe de obiectivele pentru infrastructura de baterii și puncte de încărcare: provocări majore pentru industria auto

În ciuda celor 3 miliarde de euro mobilizate prin intermediul Alianţei europene pentru baterii, au fost realizate doar 3% din investiţiile necesare în lanţul de aprovizionare cu baterii, mai transmite sursa citată.

Raportul relevă că obiectivul de 3.5 milioane de puncte de încărcare instalate până în 2030 este încă departe de a fi atins, în ciuda celor 220.000 de noi puncte de încărcare instalate în 2024.

Industria europeană a automobilelor reprezintă 7% din PIB-ul UE şi se numără printre ultimele bastioane industriale ale continentului.

Prin urmare, capacitatea Europei de a-şi produce propriile vehicule electrice (VE), dincolo de obiectivele sale climatice, reprezintă o provocare economică majoră.

Sprijin financiar pentru agricultorii români: cofinanțare de până la 80% pentru achiziția de utilaje agricole

Foto: Pixabay
Foto: Pixabay

Producătorii agricoli autorizaţi vor putea beneficia de fonduri de la Ministerul Mediului pentru a-şi achiziţiona utilaje agricole, a anunţat purtătorul de cuvânt al Guvernului, Mihai Constantin, transmite Agerpres.

Potrivit declarației, persoanele fizice autorizate ca producători agricoli vor putea să beneficieze de fonduri pentru achiziţionarea de utilaje agricole autopropulsate, cu un cuantum de cofinanţare din fondul Administraţiei Fondului de Mediu de 65%.

Pentru a fi eligibili, e nevoie de depunerea unei cereri şi de alte criterii, care vor fi detaliate în normele de aplicare, care vor veni în curând după această hotărâre de guvern adoptată astăzi”, a transmis Constantin într-o conferinţă de presă, la Palatul Victoria.

El a adăugat că pentru a beneficia de această cofinanţare, producătorii agricoli trebuie să depună un autovehicul sau un alt utilaj agricol, printr-un program ”Rabla”.

Pentru orientarea tinerilor către domeniul producţiei agricole cofinanţarea va fi de 80%

Dacă vorbim despre fermieri autorizaţi persoane fizice de până în 40 de ani, ei beneficiază de un bonus de vârstă pentru încurajarea tinerilor, pentru orientarea tinerilor către domeniul producţiei agricole şi atunci cofinanţarea va fi de 80%, nu de 65%. Hotărârea de guvern adoptată poate fi implementată într-un buget de 500 de milioane de lei, derulaţi prin Autoritatea Fondului pentru Mediu din subordinea Ministerului Mediului”, a mai menţionat acesta.

Vor fi reabilitate 13 baraje ale Administrației Naționale Apele Române

Foto: Facebook/Mircea Fechet
Foto: Facebook/Mircea Fechet

Ministrul Mircea Fechet a anunțat că vor fi reabilitate 13 baraje ale Administrației Naționale Apele Române printr-un contract de finanțare semnat în cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență.

Mircea Fechet: ”Modernizarea acestor baraje reprezintă lucrări extrem de importante, pentru că protejează sute, mii de case și localitățile din aval de inundații”

Prin Planul Național de Redresare și Reziliență avem sume consistente pentru investiții în managementul apei, care ne vor ajuta să fim mai operativi în lupta cu schimbările climatice”, a declarat ministrul Mediului din România.

Contractul, cu o valoare de peste 1.18 miliarde lei, vizează reabilitarea barajelor pentru a crește siguranța alimentării cu apă a populației și a reduce riscul de inundații.

Echipele de la Apele Române continuă monitorizarea sectorului românesc al Dunării

În data de 8 octombrie, reprezentanții Administrației Naționale Apele Române au anunțat că  vor continua monitorizarea sectorului românesc al Dunării, cu scopul de a preveni inundațiile.

La acel moment, debitul Dunării la intrarea în ţară era în creștere.

Ca urmare a precipitațiilor înregistrate în bazinul Dunării, a propagării viiturilor formate anterior în bazinul superior al Savei și pe principalii afluenți, Dunărea atinge astăzi niveluri maxime pe sectorul românesc, de la Corabia până la Fetești, dar acestea rămân sub cotele de atenție. Prin urmare, chiar dacă Dunărea se află în regim de ape mari, debitele sunt tranzitate în siguranță pe sectorul românesc, riscul de inundații fiind redus”, a transmis, la acel moment, Administrația Națională Apele Române.