7.6 C
București
luni, 25 noiembrie, 2024
Acasă Blog Pagină 21

Vor fi reabilitate 13 baraje ale Administrației Naționale Apele Române

Foto: Facebook/Mircea Fechet
Foto: Facebook/Mircea Fechet

Ministrul Mircea Fechet a anunțat că vor fi reabilitate 13 baraje ale Administrației Naționale Apele Române printr-un contract de finanțare semnat în cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență.

Mircea Fechet: ”Modernizarea acestor baraje reprezintă lucrări extrem de importante, pentru că protejează sute, mii de case și localitățile din aval de inundații”

Prin Planul Național de Redresare și Reziliență avem sume consistente pentru investiții în managementul apei, care ne vor ajuta să fim mai operativi în lupta cu schimbările climatice”, a declarat ministrul Mediului din România.

Contractul, cu o valoare de peste 1.18 miliarde lei, vizează reabilitarea barajelor pentru a crește siguranța alimentării cu apă a populației și a reduce riscul de inundații.

Echipele de la Apele Române continuă monitorizarea sectorului românesc al Dunării

În data de 8 octombrie, reprezentanții Administrației Naționale Apele Române au anunțat că  vor continua monitorizarea sectorului românesc al Dunării, cu scopul de a preveni inundațiile.

La acel moment, debitul Dunării la intrarea în ţară era în creștere.

Ca urmare a precipitațiilor înregistrate în bazinul Dunării, a propagării viiturilor formate anterior în bazinul superior al Savei și pe principalii afluenți, Dunărea atinge astăzi niveluri maxime pe sectorul românesc, de la Corabia până la Fetești, dar acestea rămân sub cotele de atenție. Prin urmare, chiar dacă Dunărea se află în regim de ape mari, debitele sunt tranzitate în siguranță pe sectorul românesc, riscul de inundații fiind redus”, a transmis, la acel moment, Administrația Națională Apele Române.

VIDEO: Pentru prima dată, un robot a dirijat o orchestră simfonică

Foto: Pixabay
Foto: Pixabay

MAiRA Pro S, un robot dirijor inovator cu trei brațe, a debutat recent la Dresda, Germania, marcând un moment istoric în lumea muzicii clasice, transmite publicația Descoperă.ro.

Deși îi lipsește carisma și pasiunea unui dirijor uman, MAiRA excelează printr-un ritm perfect și o disciplină impecabilă, fără izbucniri temperamentale asupra orchestrei aflate sub cele trei baghete ale sale.

Sinfoniker din Dresda, ansamblu cunoscut pentru abordările sale neconvenționale, i-a încredințat robotului o parte din concertul aniversar

Aici, MAiRA a dirijat o compoziție special creată pentru a-i pune în valoare abilitățile impresionante, utilizând trei ”baghete” vibrante, asemănătoare unor săbii laser colorate.

Abilitățile tehnice ale MAiRA au asigurat ca muzica să sune lin, ca și cum ar proveni dintr-o singură sursă”, a declarat Andreas Gundlach, compozitorul piesei ”Capodopera semiconductorului”.

În egală măsură, Markus Rindt, directorul artistic al Sinfoniker, a subliniat că scopul nu este de a înlocui dirijorii umani.

Intenția nu este de a înlocui ființele umane, ci de a interpreta muzică complexă pe care dirijorii umani ar considera-o imposibilă”, a explicat acesta potrivit sursei citate.

Dezvoltarea primului robot dirijor din lume a durat doi ani

Dezvoltarea lui MAiRA a durat doi ani și a implicat o colaborare strânsă între muzicieni și ingineri de la Universitatea Tehnică din Dresda.

Concertul a fost organizat cu ocazia aniversării a 25 de ani ai ansamblului Sinfoniker.

De asemenea, evenimentul a fost structurat în două părți: prima dirijată de un om, iar a doua de robot.

Transport școlar verde pentru elevi: Mii de microbuze noi și ecologice vor circula în 450 de localități

Foto: Facebook/Mircea Fechet
Foto: Facebook/Mircea Fechet

Ministrul Mediului a anunțat că mii de elevi din țară vor merge la școală cu microbuze noi, mai sigure, mai confortabile și mai puțin poluante, cu sprijinul Ministerului Mediului.

Zeci de administrații județene și-au înnoit parcurile auto, în ultimele luni, cu microbuze școlare moderne și ecologice.

În perioada următoare, Ministerul Mediului se va asigura că nu mai există nicio piedică în drumul spre școală pentru elevii care provin din mediul rural, din sate îndepărtate de orașe sau izolate.

Microbuzele noi vor ajunge în peste 450 localități din 27 județe

Microbuzele noi vor ajunge în peste 450 localități din 27 județe, pentru că toți copiii trebuie să aibă acces egal la educație, indiferent dacă au domiciliul în Mehedinți, Olt, Maramureș, Neamț,  Galați, Cluj, Brașov sau Bihor, iar lista poate continua, pentru că sunt județele în care administrațiile au fost preocupate să îmbunătățească în mod real condițiile în care sunt transportați elevii către și de la școală”, a declarat ministrul Mircea Fechet.

În egală măsură, oficialul a punctat că este vorba de autovehicule electrice și hibride, care au spațiu suficient și pentru a asigura transportul elevilor cu dizabilități.

Toate sunt achiziționate prin Administrația Fondului pentru Mediu, care finanțează inclusiv stațiile de reîncărcare pentru fiecare microbuz cumpărat.

Bugetul alocat acestui program de finanțare a fost de 300 milioane lei

Prin acest program, dincolo de rezultatele certe legate de îmbunătăţirea calităţii aerului în tot mai multe comunități din țară, le oferim copiilor noștri primul și cel mai important exemplu despre cum să fie mai responsabili față de mediu: transport verde pentru un viitor mai verde”, a conclus Mircea Fechet.

Climate Change Summit 2024, la București: Liderii lumii discută soluții împotriva schimbărilor climatice

Foto: Facebook/Climate Change Summit 2024
Foto: Facebook/Climate Change Summit 2024

A început Climate Change Summit 2024, cel mai mare eveniment din Europa Centrală și de Est axat pe acțiuni împotriva schimbărilor climatice, anunță News.ro.

Summit-ul are loc în perioada 15- 17 octombrie 2024

Evenimentul se va desfășura la Opera Națională din București și reunește experți globali în domenii precum energie, agricultură, orașe sustenabile, biodiversitate și finanțare sustenabilă, în contextul transformărilor geopolitice și geoeconomice, într-un moment critic în care societățile reevaluează perspectiva asupra viitorului pe care îl doresc.

Următoarele zile sunt dedicate conferințelor, workshopurilor și meselor rotunde în peste 30 de locații din capitală și din regiune.

La ESG Leaders Forum, o sesiune esențială în cadrul Climate Change Summit, vor fi organizate multiple dezbateri la Palatul Victoria.

Climate Change Summit 2024 – teme de interes:

  • Soluțiile de finanțare verde;
  • Transformarea orașelor într-un mod sustenabil;
  • Adaptarea politicilor publice la criza climatică;
  • Educația pentru sustenabilitate;
  • Inovațiile tehnologice menite să reducă amprenta de carbon.

De asemenea, vor fi organizate sesiuni dedicate industriilor precum agricultura regenerativă, energia regenerabilă și soluții pentru economia circulară.

Summit-ul din acest an va atrage aproape 1 milion de spectatori globali și mii de participanți fizici.

În plus, va oferi o platformă unică pentru discuții relevante și colaborare între lideri din diverse domenii.

Europa în criză: Apele de suprafață, grav afectate de poluare

Foto: Pixabay
Foto: Pixabay

Agenţia Europeană de Mediu (AEM) a precizat că doar 37% din apele de suprafaţă din Europa se află într-o stare bună sau foarte bună de sănătate ecologică.

Prin urmare, statele din Europa trebuie să îşi gestioneze mai bine resursele acvatice pentru a le garanta cetăţenilor săi o apă de bună calitate, a avertizat agenția citată de AFP, transmite Știri pe Surse.

Sănătatea apelor europene nu este bună. Apele noastre se confruntă cu o serie de provocări fără precedent, care ameninţă securitatea apei în Europa”, a declarat directoarea AEM, Leena Yla-Mononen, într-un comunicat.

Europa riscă să rămână fără apă

În ceea ce priveşte sănătatea chimică a apelor de suprafaţă, aceasta este bună doar în 29% din cazuri, comparativ cu 77% pentru pânzele freatice, din care provine cea mai mare parte din apa potabilă consumată de europeni.

O bună sănătate chimică înseamnă absenţa poluării excesive cu nutrienţi şi substanţe chimice nocive.

Apa de suprafaţă este ameninţată de poluarea atmosferică (arderea cărbunelui, emisiile generate de vehicule, etc.) şi de agricultură, un sector care deversează cantităţi mari de deşeuri ce contaminează solurile.

Reducerea consumului de apă şi restabilirea ecosistemelor trebuie să fie priorităţi ale guvernelor

Trebuie să ne dublăm eforturile pentru a restabili sănătatea preţioaselor noastre râuri, lacuri, ape costiere şi a altor corpuri de apă şi pentru a ne asigura că această resursă vitală este rezilientă şi sănătoasă pentru generaţiile viitoare”, a adăugat Leena Ylo-Mononen, potrivit sursei citate.

Lanț uman în jurului zonei retrocedate a parcului I.O.R: ”Cerem instituțiilor statului să își îndeplinească îndatoririle de a proteja cetățenii, orașul și mediul nostru comun”

Foto: Facebook/Grupul de Inițiativă Civică Pallady
Foto: Facebook/Grupul de Inițiativă Civică Pallady

Pe 19 octombrie, va fi organizat un lanț uman în jurului zonei retrocedate a parcului I.O.R.

Potrivit comunicatului publicat de inițiatorii acestui demers, comunitatea își dorește să transmită un semnal-apel către consilierii şi primarii care preiau în octombrie noul mandat, solicitând măsuri concrete de apare și întregire a parcului și al spatiilor verzi.

30 de incendii au avut loc numai în ultimii 2 ani în zona retrocedată a parcului I.O.R. Nicio instituție nu acționează PREVENTIV pentru a opri incendierile repetate ale parcului

Au ars cumulativ aproape 50.000 m2. Ultimul focar s-a aprins la 100 de metri distanță de polițiștii și pompierii veniți la fața locului să stingă incendiul și să constate fapta.

”Cum este posibil ca această zonă din mijlocul Bucureștiului să fie distrusă sub ochii tuturor, să fie incendiată la nesfârșit, singurii copaci rămași vii să fie imediat tăiați, iar niciuna dintre instituțiile responsabile cu asigurarea siguranței cetățenilor, a orașului și a spațiilor sale verzi – Poliție, ISU, Garda de Mediu – să nu poată face nimic pentru protejarea acestei zone?”, se arată în comunicatul Grupului de Inițiativă Civică Pallady.

Este nevoie de 1000 de oameni pentru a putea înconjura întreaga zonă

Pe 17 septembrie, o scrisoare a fost trimisă Ministrului Mediului și Primului Ministru prin care 40 de organizații de mediu au solicitat luarea urgentă de măsuri în ceea ce privește oprirea dezastrului ecologic din IOR.

E nevoie de 1000 de oameni pentru a putea înconjura întreaga zonă, așa că anunțați-vă prietenii, rudele, cunoștințele. Dacă ei sunt mână-n mână ca să-l distrugă, noi suntem mână-n mână să-l apăram. Alăturați-vă pe 19 octombrie, pentru a cere instituțiilor statului să își îndeplinească îndatoririle de a proteja cetățenii, orașul și mediul nostru comun”, a mai precizat Grupul de Inițiativă Civică Pallady.

Producătorii auto europeni lansează modele electrice accesibile pentru a contracara competiția chineză

Foto: Pixabay
Foto: Pixabay

Producătorii europeni de automobile intenționează să lanseze anul viitor zeci de modele electrice la prețuri accesibile, ca răspuns la competiția intensă din partea Chinei și la reglementările stricte de poluare impuse de Uniunea Europeană, conform Biziday.

Mai multe modele vor fi disponibile începând din această toamnă

O analiză realizată de FT, care se bazează pe datele Barclays, indică faptul că acești producători vor face eforturi pentru a introduce mai multe modele electrice noi decât rivalii lor chinezi, care i-au depășit în acest an.

Unele dintre aceste noi modele vor fi disponibile începând din această toamnă, iar altele sunt programate pentru 2025, însă esența competiției constă în ofertele accesibile, capabile să rivalizeze cu mașinile chineze de la BYD și Xpeng, care sunt disponibile în UE la aproximativ 20.000 de euro.

Producătorii europeni vor însuma în 2024 și 2025 peste 50 de modele electrice noi

Presiunea asupra industriei auto va crește suplimentar din 2025, când noile obiective UE privind emisiile vor intra în vigoare.

Acestea impun producătorilor de automobile să reducă cantitatea de emisii pe vehicul vândut, indiferent că acesta este electric sau cu motor termic.

Reducerea sau tăierea subvențiilor pentru EV din acest an a crescut implicit media emisiilor pentru mașinile cu motoare termice, ceea ce ridică mari semne de întrebare inclusiv legat de vânzările acestora.

Uniunea Europeană adoptă obiective mai stricte pentru reducerea poluării aerului

Foto: Pixabay
Foto: Pixabay

Miniştrii Mediului din Uniunea Europeană, reuniţi luni la Luxemburg, au aprobat oficial obiective mai stricte privind poluarea aerului aplicabile din 2030, informează dpa, citat de Hot News.

Noile reglementări vizează protejarea sănătății cetățenilor și responsabilizarea statelor membre în fața riscurilor de mediu

Circa 300.000 de decese anual în Uniunea Europeană pot fi puse pe seama poluării aerului, care reprezintă ”cel mai mare risc de mediu pentru sănătate”, consemnează un comunicat al Consiliului UE.

Noile limite se referă la particulele PM10 şi PM2.5, la dioxidul de azot şi dioxidul de sulf, despre care se ştie că provoacă probleme respiratorii.

Cetăţenii europeni vor avea dreptul la compensaţii în caz că se îmbolnăvesc din cauza nerespectării limitelor, mai arată comunicatul citat de dpa.

Statele europene pot însă solicita amânarea în anumite condiţii a termenului-limită din 2030.

Țările din Uniunea Europeană care nu respectă obiectivele pot fi amendate

Legislaţiile naţionale pentru implementarea limitelor mai stricte trebuie adoptate în termen de doi ani, iar ţările care nu respectă obiectivele pot fi amendate.

Reglementările urmează să ghideze planul de acţiune al Comisiei Europene pentru eliminarea completă a poluanţilor din aer, apă şi sol până în 2050.

Efectele poluării asupra sănătății:

Probleme respiratorii: Crește riscul de afecțiuni pulmonare, cum ar fi astmul și bronșita cronica, și agravează bolile respiratorii existente.

Boli cardiovasculare: Poluarea aerului este asociată cu un risc crescut de boli de inimă, atacuri de cord și hipertensiune arterială.

Cancer: Expunerea pe termen lung la poluanți, cum ar fi benzenul și formaldehida, poate crește riscul de dezvoltare a cancerului, în special cancerul pulmonar.

Impact asupra sistemului nervos: Poluanții pot afecta sănătatea mintală și pot contribui la dezvoltarea unor afecțiuni neurologice, inclusiv demența.

Probleme de dezvoltare la copii: Poluarea aerului poate afecta dezvoltarea fetală și poate conduce la întârzieri în dezvoltarea cognitivă și probleme de comportament la copii.

NASA lansează sonda Europa Clipper pentru a căuta semne de viață pe luna înghețată a lui Jupiter

Foto: Pixabay
Foto: Pixabay

NASA lansează sonda Europa Clipper, care va studia luna planetei Jupiter (Europa), acoperită de un strat gros de gheață.

Prin această nouă misiune, NASA va determina dacă apa sărată de pe aceasta poate adăposti viață, scrie Biziday.

Lansarea inițială a sondei Europa Clipper ar fi trebuit să aibă loc săptămâna trecută.

Totuși, aceasta a fost anulată din cauza uraganului Milton.

După decolare, Europa Clipper va trece pe lângă planeta Marte în drumul său spre Jupiter.

Sonda își va atinge destinația în 2030, după o călătorie spațială de aproape peste 3 miliarde de km. Costurile acestei misiuni se ridică la 5 miliarde de dolari.

Navă spațială are o lungime de 30 de metri și o greutate de șase tone

Potrivit sursei citate, este cea mai mare construită vreodată de NASA pentru o astfel de misiune interplanetară.

Aceasta este dotată cu panouri solare supradimensionate, necesare pentru a capta suficientă energie, având în vedere lumina slabă a Soarelui care ajunge la Jupiter.

Cercetătorii de la NASA atrag atenția asupra pericolelor cu care nava se va confrunta, cum ar fi niveluri extreme de radiații.

Acestea ar putea distruge aparatura din interiorul său, deoarece Jupiter este înconjurat de un câmp magnetic puternic.

Odată ajunsă în proximitatea planetei Jupiter, nava se va folosi de instrumentele din dotare, printre care o cameră video și un radar special, pentru a observa suprafața lunii lui Jupiter și pentru a vedea ce se află sub stratul gros de gheață cu care este acoperită.

Raport: Doar 4% dintre români consideră că schimbările climatice reprezintă cea mai urgentă problemă

Foto: Pixabay
Foto: Pixabay

Doar 4% dintre români percep schimbările climatice ca fiind cea mai importantă problemă actuală, comparativ cu 62% dintre respondenți care sunt preocupați de costul vieții și inflație, conform raportului ”Starea Climei – România 2024”.

Cercetarea arată că, în privința problemelor de mediu, schimbările climatice sunt prioritare pentru doar 7% dintre respondenți, ocupând locul cinci, transmite Spot Media.

Defrișările sunt considerate principala problemă de mediu (37%), urmate de eliminarea deșeurilor menajere (12%), poluarea aerului (11%) și epuizarea resurselor naturale (11%)

În plus, 51% dintre femei și 46% dintre bărbați cred că schimbările climatice sunt cauzate de activitatea umană.

La nivel general, aproape jumătate dintre cei chestionaţi (49%) cred că schimbările climatice sunt cauzate exclusiv de oameni, în timp ce 36% sunt de părere că acestea sunt provocate în egală măsură de către oameni şi de procese naturale.

Analiza demografică a arătat că persoanele mai în vârstă (din generaţia născută între anii 1928-1946, şi generaţia ”baby boomer”, născută între anii 1946-1964) sunt cel mai puţin înclinate să creadă că schimbările climatice sunt cauzate de activitatea umană.

La polul opus, cei care au experimentat un fenomen meteorologic extrem sunt mai conştienţi de cauzele antropogenice ale schimbărilor climatice.

Raportul ”Starea Climei – România 2024” a fost elaborat de o echipă formată din 11 de cercetători

Analiza prezintă cele mai recente date şi proiecţii climatice. În egală măsură, analizează evoluţia fenomenelor meteorologice extreme, discută evoluţia politicilor de climă, mediu şi energie în România, detaliază progresele şi planurile de viitor pentru sistemul energetic şi abordează atitudinile faţă de schimbările climatice a românilor.