14.4 C
București
duminică, 19 mai, 2024

Bani de la Nuclearelectrica, ”Nucleu de bine” pentru proiecte de protecția mediului 

Binevenite: acţiuni de împădurire/reîmpădurire, creare a spaţiilor verzi în comunităţile în care compania operează, sprijinire a organizaţiilor de mediu/montane etc.

Nuclearelectrica a lansat joi, 02.03.2023,  prima etapă din 2023 a campaniei de sponzorizare „Nucleu De Bine”. Aceasta are alocat un buget de 2 milioane de lei. Ea vizează proiecte şi beneficiari ale căror nevoi de finanţare se încadrează în domeniile medical, educaţional şi mediu. În cadrul concursului de proiecte se pot înscrie organizații non-profit și instituții. Proiectele din zonele în care compania îşi desfăşoară activitatea vor avea prioritate, anunță aceasta. 

„Nucleu de bine” deschis cererii de sponzorizări pentru acțiuni de împădurire

Nuclearelectrica este un producător de energie curată, fără emisii de gaze cu efect de seră, declară reprezentanții companiei. „Nucleu de bine” este o platformă de responsabilitate socială lansată în 2022 de Nuclearelectrica. Prin intermediul ei, compania se implică în proiecte în beneficiul comunităţilor. Anul trecut, aceasta a sponsorizat 60 proiecte, cu un buget angajat total de 10,58 milioane de lei. Campania de acordare de sponsorizări a impactat pozitiv aproximativ 15 milioane de români, conform Nuclearelectrica.

Pot fi înscrise la concurs proiecte care fac parte din ariile educaţiei, sănătății şi protecţiei mediului. Acestea sunt domenii strategice pentru companie, conform comunicatului companiei. Anul acesta, proiectele de mediu vizate sunt cele care pot accentua rolul esenţial pe care compania îl are în gestionarea schimbărilor climatice. Pentru protecţia mediului, sunt binevenite, de exemplu, cereri de sponsorizări pentru acţiuni de împădurire/reîmpădurire. Proiectele privind acţiuni de creare a unor spaţii verzi în comunităţile în care compania operează sunt, și ele, încurajate. Compania este deschisă și sprijinirii acţiunilor organizaţiilor de mediu/montane etc.

Calendarul și regulamentele campaniei „Nucleu de bine”

Pentru a încuraja participarea unui număr cât mai mare de beneficiari, campania se va derula în 3 etape. Graficul acestora este următorul: Etapa I – 2 martie 2023 – 30 martie 2023; Etapa II – 1 iunie 2023 – 30 iunie 2023 şi Etapa III – 1 septembrie 2023 – 30 septembrie 2023. 

La concursul de proiecte se pot înscrie organizaţii non-profit şi instituţii. Perioada de înscriere este pentru prima etapă este: 2 martie 2023 – 30 martie 2023. Aceasta se poate face pe site-ul www.nuclearelectrica.ro/csr. Regulamentul de participare şi acordare de sponsorizări poate fi accesat, și el, pe site-ul companiei. 

Prioritare, zonele în care îşi desfăşoară activitatea compania, dar și cele cu risc crescut

Proiectele din zonele în care îşi desfăşoară activitatea compania vor avea prioritate. Acestea sunt: în judeţul Constanţa, localitatea Cernavodă, în Argeş, Mioveni şi Piteşti, în Dâmboviţa, Târgovişte şi Doiceşti, iar în Braşov, Feldioara. Valoarea bugetului de sponsorizări de 2 milioane de lei va fi alocată proiectelor selectate în urma procedurii de selecţie, pe baza regulamentului de participare şi evaluare a sponsorizărilor.

„Proiectele înscrise conform formularelor puse la dispoziţie de regulamentul campaniei vor fi selectate şi aprobate în funcţie de impactul benefic pe care îl pot aduce în zone cu risc crescut sau în cadrul unor grupuri de risc, pentru rezolvarea unor probleme sociale majore”, precizează compania.

„România are nevoie de un Nucleu de Bine. Suntem angajați să contribuim la securitatea energetică a țării noastre prin livrarea de energie curată, în bandă, stabilă și accesibilă. De la punerea în funcțiune a Unităților 1 și 2 de la CNE Cernavodă am produs 207 mil MWh energie curată și am evitat eliberarea în atmosferă a 195 milioane tone CO2. Astfel, avem un rol esențial atât în asigurarea securității energetice, cât și în atingerea țintelor de decarbonare. Platforma Nucleu de Bine continuă misiunea noastră de a genera energie curată la standarde de excelență, în planul responsabilității sociale, pentru a construi un viitor durabil pentru generația de mâine”, declară Cosmin Ghiță, Director General, Nuclearelectrica.

.

spot_img
Latest news
știri