2 C
București
luni, 23 decembrie, 2024

Franţa nu vrea amânarea tarifelor post-Brexit care vor afecta comerţul cu vehicule electrice între Marea Britanie şi Uniunea Europeană

Situația ar putea afecta producătorii de maşini de pe ambele maluri ale Canalului Mânecii

Franţa respinge ideea de amânare a tarifelor post-Brexit pentru vehiculele electrice în comerțul cu Marea Britanie.

Conform acordului comercial post-Brexit dintre Marea Britanie și Uniunea Europeană, vehiculele electrice trebuie să îndeplinească cerința de a avea cel puțin 45% din componente fabricate în UE sau Marea Britanie începând cu 2024.

Pentru celulele și pachetele de baterii, se impune o cerință de 50%-60%, transmite Economedia.ro.

În caz contrar, aceste vehicule riscă să fie supuse tarifelor de import de 10% din partea Marii Britanii sau a UE.

Cu toate acestea, atât producătorii britanici de automobile, cât și cei din UE se confruntă cu dificultăți în construirea lanțurilor de aprovizionare pentru vehiculele electrice pentru a respecta aceste cerințe. Ca urmare, au solicitat amânarea regulilor până în 2027.

Cu toate că producătorii francezi de mașini, cum ar fi Renault și Stellantis, vor fi afectați de tarife, Franța se opune acestei amânări

Motivul este că ar implica redeschiderea acordului istoric dintre Marea Britanie și UE, care a necesitat negocieri îndelungate, conform a doi oficiali francezi familiarizați cu problema.

Un purtător de cuvânt al Comisiei Europene a declarat că acordul pentru Brexit a fost rezultatul negocierilor în care Marea Britanie şi UE au convenit asupra unui ”echilibru general al angajamentelor”, dar a spus că problemele ridicate de ambele părţi ar putea fi examinate de organismele înfiinţate prin acord.

UE este reticentă în a accepta pledoaria Marii Britanii de a amâna tarifele care se profilează, dar producătorii de automobile rămân optimişti că se poate conveni asupra unei amânări, a declarat luna trecută organismul britanic al industriei auto.

spot_img
Latest news
știri