România traversează o criză a plasticului, dar românii preferă apa minerală

Foto: Radio Eco Natura
Foto: Radio Eco Natura

A crescut alarmant consumul de apă minerală, românii preferând apa îmbuteliată, la pet. Cu toate acestea, după consum, puțini sunt cei care recilează ambalajele de plastic în mod corespunzător, iar țara noastră a ajuns să traverseze o criză a produselor din plastic, a deșeurilor și a gunoiului.

Apa minerală îmbuteliată reprezintă un aliat al poluării

Consumul de apa minerală înregistrează o creștere importantă în România, asta cu toate că apa îmbuteliată, adesea în plastic, nu ajută deloc în lupta cu poluarea.

Societatea Naţională a Apelor Minerale, producător de apă minerală naturală deţinut de Ministerul Economiei, a anunţat că a vândut, în luna iulie 2021, cu peste 20 de milioane de litri mai mult decât în perioada similară a anului 2020, ceea ce constituie un record istoric, arată, pe pagina de Facebook, reprezentanții Radio Eco Natura.

Doar în luna iulie 2021, o societate a vândut aproximativ 129 de milioane de litri de apă îmbuteliată

Urmare a condiţiilor climatice, a acţiunilor de promovare a apei minerale naturale, de conştientizare a publicului asupra beneficiilor acesteia, dar mai ales a optimizării exploatărilor, Societatea Naţională a Apelor Minerale (SNAM) a realizat, în luna iulie 2021, un volum al vânzărilor de apă de 129 de milioane de litri. Rezultatele se constituie într-un record istoric, mai cu seamă în condiţiile de concurenţă cu alte tipuri de ape îmbuteliate”, a informat compania.

SNAM deține un număr de 34 de licenţe de exploatare şi 8 licenţe de explorare. De asemenea, în momentul de față, este cea mai importantă unitate din domeniul extracţiei şi livrării de ape minerale naturale şi terapeutice.

Mai mult decât atât, societatea furnizează, actualmente, aproximativ 50% din volumele de apă minerală naturală îmbuteliate de către societăţile comerciale de profil din ţară. Conform sursei citate, societatea are acţionar unic statul român, prin Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului.