6.1 C
București
luni, 9 decembrie, 2024

VIDEO | Prima navă de pasageri zburătoare electrică din lume va „revoluționa modul în care călătorim pe apă”

Prima navă de pasageri zburătoare electrică va fi operativă începând cu anul 2024.

Nava de pasageri P-12 de la Candela va intra în rețeaua de transport public din Stockholm în 2024. Ea va reduce la mai mult de jumătate timpul parcus între stații, potrivit Live Science.

Prima navă de pasageri zburătoare electrică din lume a efectuat zboruri de testare în Suedia și va intra acum în producție înainte de introducerea sa în rețeaua de transport public din Stockholm în 2024.

Candela P-12, proiectat de compania suedeză de tehnologie Candela Technology AB, are o lungime de 12 metri. Ea funcționează cu o baterie de 252 kWh și poate transporta până la 30 de pasageri. Comparatv, bateria unui Tesla Model 3 din 2024 este de până la 75 kWh.

Va zbura cu până la 46 km/h. Viteza maximă care poate fi atinsă este de 56 km/h, iar autonomia bateriei este de 92,6 km.

„Va revoluționa modul în care călătorim pe apă”, a declarat Gustav Hasselskog, CEO al Candela.

Prima navă de pasageri zburătoare electrică din lume

Nava „zboară” folosind hidroplanuri, care sunt suprafețe de ridicare care funcționează în apă. Corpul navei va sta ridicat deasupra suprafeței apei. Sistemul e similar cu cel al profilurilor aerodinamice care ajută avioanele să decoleze de pe sol. Hidrofoilele reduc rezistența din apă, ceea ce permite navelor să atingă viteze mai mari în timp ce folosesc mai puțină putere decât bărcile convenționale.

P-12 folosește hidroplanuri ghidate de computer pentru a-și ridica corpul. Ea consumă cu 80% mai puțină energie în timp ce se deplasează la viteze de peste 33 km/h față de navele tradiționale.

Nava zburătoare de la Candela funcționează cu două motoare personalizate cu 340 de kilowați de putere totală de vârf. În zbor, sistemul digital de control al zborului P-12 se poate adapta la valuri, vânt și curenți de apă prin ajustarea unghiului hidrofoilelor de până la 100 de ori pe secundă. Acest sistem poate ajuta la reducerea șanselor ca pasagerii să se confrunte cu rău de mare, a spus compania în comunicat.

P-12 își propune, de asemenea, să fie mai durabilă decât navele convenționale, deoarece funcționează cu energie electrică. Majoritatea navelor electrice construite până în prezent au o autonomie limitată și viteze mici din cauza consumului excesiv de energie. Dar frecarea redusă a apei îi permite să ruleze folosind mai puțină energie decât bărcile convenționale. Prin urmare, va putea să înainteze mai departe folosind energia bateriei.

De anul viitor, vehiculul electric va zbura pe o rută de între suburbia Ekerö și centrul orașului Stockholm. Distanța va fi redusă de la 55 de minute la doar 25 de minute.

spot_img
Latest news
știri