3.7 C
București
duminică, 22 decembrie, 2024

Anxietatea de autonomie – frica de a rămâne fără curent la mașina electrică. Cât de adevărate sunt motivele care o cauzează

Anxietatea de autonomie este preocuparea cu privire la distanța pe care o poate parcurge un vehicul electric (EV) cu o singură încărcare și teama de a rămâne blocat în timpul călătoriei, conform Forbes.

Fiind o barieră principală în calea cumpărării EV, anxietatea a înlocuit recent costul mașinii ca cel mai important motiv pentru a nu cumpăra un astfel de vehicul, potrivit unui studiu EY.

Care sunt cele trei argumente principale care generează această anxietate:

Autonomia EV nu este suficientă

Adevărata întrebare este: De câtă rază de acțiune aveți nevoie?

Să comparăm intervalele actuale de autonomie ale mașinilor electrice cu călătoriile noastre zilnice. Dacă privim datele oficiale, vedem că cetățeanul american conduce 62 de km pe zi, în timp ce europenii călătoresc în general mai puțin de jumătate față de SUA, în funcție de țară. Nemții călătoresc cel mai mult, 19 km pe zi.

Gamele EV diferă în funcție de model și depind de diferiți factori, cum ar fi starea de încărcare a bateriei, stilul de condus și condițiile meteorologice. Luând în considerare diferite surse, intervalul mediu de EV se situează astăzi undeva între 315 și 349 km. Astfel, un cetățean american trebuie să încarce vehiculul electric o dată sau de două ori pe săptămână în medie. Europenii ar fi nevoiți să încarce vehiculul doar o dată la două săptămâni.

Chiar și primul EV, cu o autonomie maximă de 175 km, ar fi putut satisface nevoile de transport de astăzi ale multor șoferi. În plus, autonomia medie a EV s-a dublat în ultimul deceniu și va crește în următorii ani. Potrivit producătorilor, se așteaptă ca autonomia vehiculului electric să crească la 784 km în Germania până în 2025.

Concluzie: Ficțiune! Vehicule electrice actuale oferă o autonomie suficientă pentru călătoriile noastre zilnice.

Lipsa infrastructurii publice, o altă cauză care generează anxietatea de autonomie

Pentru a reduce anxietatea de autonomie, încărcătoarele publice sunt esențiale, deoarece mulți oameni nu pot încărca acasă sau la locul de muncă.

Raportul EV per încărcător a crescut în ultima perioadă. În 2014, o comisie desemnată de UE a reglementat să existe un maxim de 10 vehicule electrice pentru fiecare punct de încărcare public din Europa. Acest lucru ar asigura suficient spațiu pentru a satisface nevoile tuturor atunci când este necesar. În 2021, raportul mediu EV la încărcător al Uniunii Europene a fost de 14, față de aproape 11 în 2020. Unele țări au avut rezultate mai bune decât altele. Totuși, cele mai mari piețe din Europa nu îndeplinesc disponibilitatea recomandată a încărcătorului.

Ceea ce este și mai îngrijorător este faptul că nu se construiește suficientă infrastructură de încărcare în acest moment. O analiză recentă a lui McKinsey, realizată pentru un raport al Asociației Producătorilor de Automobile Europeni (ACEA), sugerează că UE va avea nevoie de cel puțin 3,4 milioane de puncte de încărcare publice operaționale până în 2030. În prezent există doar 340.000 de stații de încărcare. Acest lucru necesită un ritm mult mai rapid când vine vorba de instalarea punctelor de încărcare publice. În 2021 se instalau 1.600 de stații pe săptămână , iar în 2030 e nevoie de 10.000 de stații pe săptămână. Până în 2025, numărul trebuie să crească de patru ori.

De asemenea, în SUA, potrivit unei analize PwC, piața de încărcare a vehiculelor electrice va trebui să crească de aproape zece ori pentru a satisface nevoile de încărcare a aproximativ 27 de milioane de vehicule electrice aflate pe drum până în 2030.

Concluzie: Fapt! Nu există suficientă infrastructură publică de încărcare disponibilă.

Lipsa infrastructurii publice de încărcare rapidă

Pentru încărcarea rapidă există din nou diferențe regionale. China, de exemplu, se situează în vârf: peste 40% dintre unitățile de încărcare disponibile sunt încărcătoare rapide. Procentul este cu mult peste al altor piețe majore de vehicule electrice.

Pentru Europa, raportul Shell Survey de anul trecut a constatat că între 80 și 86% dintre cei chestionați spun că încărcarea nu este suficient de rapidă. Prin urmare e nevoie de încărcare rapidă în diferite destinații, cum ar fi centre comerciale, supermarketuri, restaurante etc. Nevoile pot varia, iar o analiză amănunțită în avans va ajuta la furnizarea unei combinații adecvate de unități de încărcare.

În plus, și pe autostrăzi este nevoie urgentă de încărcătoare rapide. La nivel global, aproximativ o treime dintre șoferi declară că sunt îngrijorați de conducerea pe distanțe lungi cu mașini electrice. Și acesta nu este doar un sentiment. În Europa, de exemplu, doar una din șapte stații de încărcare oferă încărcare rapidă. Deci, e nevoie de acțiune în acest sens.

Într-o notă pozitivă, în 2021, încărcătoarele rapide au fost lansate într-un ritm puțin mai rapid decât unitățile de încărcare lentă din întreaga lume.

Concluzie: Fapt! Trebuie să facem progrese când vine vorba de infrastructura de încărcare rapidă pentru călătoriile pe distanțe lungi. De asemenea, trebuie făcut progrese și pentru încărcarea din mers.

„În opinia mea, anxietatea de autonomie nu este justificată când ne uităm la bateriile EV. Trebuie să progresăm la infrastructura de încărcare în general, în special stațiile de încărcare rapidă, pe autostrăzi, pentru călătorii pe distanțe lungi“, concluzionează autorul Markus Mildner.

spot_img
Latest news
știri