Vânzările globale de vehicule electrice au înregistrat o creștere semnificativă în luna ianuarie a anului 2024.
Este vorba despre o creștere cu 69% față de anul precedent, însă au înregistrat o scădere de 26% față de luna decembrie.
Această scădere se datorează reducerii subvențiilor și introducerii unor reguli mai stricte în Germania și Franța, precum și vânzărilor sezoniere mai scăzute în China, conform unei declarații a firmei de cercetare de piață Rho Motion, citată de Forbes România.
Vânzările de mașini complet electrice sau hibride plug-in au ajuns la 1.1 milioane în ianuarie, comparativ cu 660.000 în aceeași perioadă din 2023
În SUA și Canada, vânzările au înregistrat o creștere de 41% față de acum un an, aproape dublându-se în China.
În Uniunea Europeană, Asociația Europeană de Liber Schimb (AELS) și Regatul Unit, vânzările au crescut cu 29%.
În comparație cu decembrie, vânzările din China au înregistrat o scădere de 26% înainte de Anul Nou Chinezesc.
Vânzările au scăzut cu 32% în Europa şi cu 14% în SUA şi Canada
Luna trecută, la raportarea rezultatelor, General Motors a spus că va lansa vehicule hibride plug-in în America de Nord, inversând strategia de ocolire a sistemelor de propulsie hibride de pe această piaţă.
Vânzările de hibride din SUA au crescut, deoarece consumatorii se opun preţurilor mari ale vehiculelor electrice şi provocărilor legate de infrastructura de reîncărcare.